AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
910

Fahrzeugbrief

Th
77
ThePuc
528i -96
Tjena,

Skall kika på en 528 på lördag, och grabben som säljer den säger att han köpt bilen från en firma i Uppsala för ett år sedan och att den är importerad. Jag frågade om han hade en kopia på Fahrzeugbrief, men det hade han inte. Jag har tidigare fått bra info genom att ringa fd ägarna i Tyskland och informera mig om bilen (www.nummerupplysningen.com -> kanonbra).

Kan jag få tag på en kopia av Fahrzeugbrief på Bilprovningen? Vad händer med det efter registreringsbesiktning.

Mvh,

ThePuc (BMWägarwannabe)
M-
178
M-Maker
735iA -99
520i -89
Bilregistret i Örebro lagrar dessa, jag fick tillbaka det på en bil för ett par år den, ring och kolla på 019-197500 så får Du säkert all info Du behöver, men det troliga är att Du måste vara registrerad ägare till fordonet innan Du får det eller en kopia av det.

M-Maker
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Har för mig att den Bilprovnings station som utförde reg. bes. har "briefet". Möjligt att Ö-bro har kopior. Eftersom jag ej fick några kopior eller orginal på mitt "brief" när jag köpte bilen så fixade jag det efteråt. Ringde till Bilprovningen och frågade vart jag skulle vända mig och de kollade vilken station bilen var reg. bes. på (i mitt fall Strängnäs) ringde dit och de faxade gladerligen över samtliga handlingar på 5min, (tom. fullmakten för att någon annan än den som ägde bilen vid tillfället skulle kunna bes. den). Ändå stod jag inte som ägare utan min sambo. Jag tror att vem som hellst kan få ut uppgifterna.
Lycka till !
Th
77
ThePuc
528i -96
Hej,

Det funkade, ringde bilregistret för att ta reda på var bilen var registreringsbesiktad, sedan ringde jag den bilprovningsstationen och fick briefet faxat. Nu vet jag även numret till den tyske ägaren som hade bilen innan den importerades. Tusan vad smidigt, ett par telefonsamtal och jag vet mer om bilen än han som äger den :-)

ThePuc
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.