AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
785

Vinanade ljud bak(axel?) E36

Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Hej

Min mor som har en 320 coupe -95 har fått ett vinande ljud bakifrån bilen, det verkar komma ifrån bakaxeln någonstans.
Ljudet uppstår bara när man kör över 50km/h och trycker ned kopplingen eller när man släpper lite gasen alltså när drivlinana inte belastas. Någon som har varit med om något liknande och vet vad man skulle kunna göra åt det? Kan det hjälpa att byta olja?
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Jag var ute efter samma fel på min 320 - 93a Det uppkom just vid dom hastigheterna. vid gaspådrag försvann det. sen slutade man belasta så lät det igen.. Jag prövade att byta olja. 2 st olika sorter. Men det funkade inte tyvär. Har man tur så kanske, men förmodligen så funkar det inte. Inte för att det kommer till att hända något och du kan säkerligen köra flera 1000 mil utan problem. Tyvär så är det ganska så irreterande ljud när man väl vet om att. Men en sådan klump kan du hitta billigt eftersom att det heller inte är någon speciell diffbroms på dom. Ganska så enkelt att byta. 3:45 utväxling ska det vara på den
civilization
Har precis bytt bakaxel pga av ett annat fel och tyvärr så har det visat sig att den "nya" viner i runt 90 km/h. Mkt irriterande.
Har diffbroms på min, finns det nåt man kan göra?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.