|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Fått tag på en trasig 750 låda som mall nu... ska bara lära mig autocad så ska jag fixxa en laserskuren adapter mot M10/M30 sprängkåpa. Eller e det nån som är en hejjare på autocad? å kan skissa upp en adapter i DXF-format så kan jag skära ut en adapter till dej som tack för hjälpen. annars blir det självkostnadspris på dem (plus frakt) //M(arkus) |
|
|
Hei Paap R. Har sett på bildene du sente,er senteret på svinghjulet skrudd? er det brukt ett senter fra en kovørter plate fra automat kansje? synd jeg ikke fikk se cluthen den er sikker STOR |
|
Paap Reeder |
Hej da loof! Jag har en spånskive-CAD med ArtLine-format. D v s jag kan pressa en vanlig spånskiva mot "häcken på motorn" och rita av med en tuschpenna. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
Hej da loof! Jag har en spånskive-CAD med ArtLine-format. D v s jag kan pressa en vanlig spånskiva mot "häcken på motorn" och rita av med en tuschpenna. MVH /// Paap R |
|
Tja Paap... Men jag måste ju ändå föra över från ditt format till Autocad, så det tar antagligen nästan lika lång tid ändå, men tack ändå. Hur tror du elektroniken reagerar på en manuell låda? Sitter det några givare på startkransen? tex tändläge? //M(arkus) |
|
Paap Reeder |
Hej da loof! Nej på M70 sitter ju vevaxelgivarna fram på svängdämparen så det finns inga givare på svänghjulet á la M30. Har funderat på detta med elektroniken sedan du sist frågade och är övertygad om att det måste gå att luras med "simulering" av någe slag. Grejen är ju att lådan bl a styr förtändning o s v för att anpassa motoreffekten när de olika växlarna går i. Vad man säkert skulle kunna göra är att mappa om de båda styrboxarna så dom glömmer bort den automatiska lådans styrsignaler. ... he, he annars får du väl ha autlådans ventilplatta under förarstolen och ha den ansluten till boxen i läge manuell växling. Det skulle väl låta ganska fräckt om hydraulventilerna rasslar till under stolen när man spettar i växlarna. Vi får fundera vidare .... kanske mer seriösa förslag kommer senare. MVH /// Paap R |
![]() 318 Bmw 320ia E30 -84a
Bmw 320ik E30 -88a bmw 324td E30 -88a Bmw 750ia E32 -91a bmw 730i E32 -89a |
hallå de fins en låda från 850csi den e 6växlad manuell men de har bara tillvärkats runt 1100 sånna så den är dyr ja skulle själv behöva en sån låda till min 750 ja har hittat en i sverige dom ska ha 13000 + moms |
|
Paap: Låter kanon. klurat vidare lite... En sak har jag nu kommit fram till... MÅSTE få tag på en 750 med krash låda så jag får börja nångång!!! Nån som har en billig över? Intressant det där med tändingen... Hur är det med styrdon/Styrboxar för tändingen då? separat eller tillsammans med motorstyrningen(bränsle)? Borde ju vara i samma box om jag tänker logiskt och tänker på att det är motronic. Kan en box från en 850 med manuell användas tror du? Annars kanske man ska göra en liten snygg koppling så att man tar ut mindre effekt på etta å tvåan för att spara bakdäck osv... //M(arkus) |
|
ja de va en bra fråga de =) men om man tar boxen från en 850csi så borde de fungera ju men där är säkerligen något som ska krongla å jävlas =) |
|
Vart hittar man ett bra elschema över M70 för både 750 å 850? //M(arkus) |
|
|
har ni provat denna länk?: Länk ___ 316i, när du inte har råd med annat ;) |
|
ja man får snacka med bmw stockholm |
Paap Reeder |
Hej! Skulle trå att boxarna från en 850 man /M70 passar rakt av. MVH /// Paap R |
|
Är det ett försvarbart prisläge på dessa eller är en mappning mera ekonomiskt? //M(arkus) |
|
|
Testa autosketch samma tillverkare som autocad fast mkt.enklar (snabbare) att jobba med. Dock inte samma flexibilitet men tar dom flesta formaten inkl.dxf |
|
|
det är bara att jacka ur automatlåde styrboxen och byta instrument till en e32 med manuell låda så är problemet ur världen..så fick jag göra efter mycket om å men,funkade kanon,men 5 sek 0-100 med manuell låda 3,91 diffad bakaxel utan kattar,,?!! det gjorde då inte min.. Dressa |
|
Paap Reeder |
Rätt Dressa! ... har blivit klokare nu efter dryga 2 år. Manuella lådan "gör litet", mest gör 3,15 -> 3,91. Rensade kattar snarare försämrar prestanda. ... men under 6,5 tror jag man kommer. MVH /// Paap R |
|
det gör man säkert,men jag lovar att bakexelbytet gjorde mycket mer på acelerationen än vad manuella lådan gjorde.men men,besiktningen var så omöjlig med mig så det vart inget annat än å sälja,jag upplyste dock köparen att jag inte hadde besiktat bilen men det hadde han tydligen glömt när han fick tummen ner på sbp själv,då var det en del sura telefon samtal ett tag,men han var nog så köpk*t på bilen så jag tror inte han hörde ett ord av vad jag sa.. Dressa |
|
|
oj såg inte att det är ett så gammalt inlägg.. då förstår jag om du blivit visare med åren Paap R :) Dressa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.