AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
623

Larm standard? och vad innehåller det?

CIP
Hjälp mig nu är ni goa!
Har en E36 328 från 98. Det står ingenting i instruktionsboken om något larm. Har jag inget installerat??
Är inte larm standard i min bil? Hur får jag reda på vad jag har, om jag har??

//CIP

Victory's are temporary, glory lasts forever.
I en e36 om du har orginallarm så sitter det en liten diod framför växelspaken som blinkar när du har larmat på med nyckeln. Men 328 -96 med orginallarm har tre knappar på nyckeln. En stor rund för larm på och två mindre, en för larm av och en för att tända ljuset i kupén en liten stund...vad nu det skall vara bra för?!

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
MIN inte MEN 328 -96 borde det ha stått...men det kanske du förstod...

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
CIP
Okej, jo jag tror en diod blinkar där. Vad inneheller larmet exakt? Startspärr? Larmar om bilen bogseras? Glaskross? Bagageluckan öppnas? Står det nånstans på nätet, eller vet du? För jag hittar då inte i boken (konstigt att det inte står där).
Tack för hjälp!

//CIP

Victory's are temporary, glory lasts forever.
Oj...hmm jag vet faktiskt inte riktigt vad larmet innehåller. Har för mig att jag läst att det går om man öppnar huv, dörrar. Immobilizer är väl standard sen 95?! Sen är det lutningssensor med tror jag. Om nycklen är gulaktig på själva metallen så skall det vara immobilizer. Glaskross och bagagelucka vet jag faktiskt inte.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.