|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
ca 87% är en ungefärlig sifra som jag personligen anser att import bilar är någe fiflat med...har själv haft BILAR o har haft kompisar som ha köpt importerade bilar med mycket fifel som man ha märkt efteråt...Personligen tycker jag importerade bilar är MKT mindre värd i mina ögon! Plus att de ha försstört BMW marknaden i sverige! Så jag förstår många seriösa firmor o privata personer som vägrar handla med såna bilar! Sen äre juh så att alla försvarar sina grejer! O absolut inge ont om bilen i fråga iom att jag inget vet om den...den är säkert bra! |
|
|
Bakke: Hur ungefärlig då??!! Är det 8,7%, 18,7% eller 98,7%? Varför använda en siffra som bevisligen har noll värde? Det är ju det som folk invänder mot. Du måste ju förstå att du inte bara kan ta en siffra i luften. Nästa person som läser detta eller liknande påstående tror kanske att det är sant att just 87% av alla importerade bilar är fifflade. Men det är det ju inte! Huruvida det är mycket fiffel med importerade bilar det är en helt annan debatt som har lika många svar som det finns användare här på forumet! |
|
|
Jag förväntar mej att de som är inblandade här på den här forumet har IQ nog o läsa igenom ett inlägg o förstå va det står. för jag ha svårt o tro att folk läser första 3 orden i varje inlägg bara! Fan va du tar åt dej! Jag menar jag ha juh inte klaga på bilen i fråga...Enligt min mening o mina erfarenheter så anser jag att man ska va lite extra försiktig då man spekulerar på en importerad bil! O sen 87% va kanske lite lågt uttryckt också!!! Men de ä klart du kanske ha bättre statistik o sifra på hur det ligger till! Då kanske du kan förklara varför de dyrare o försäkra o man får mindre för en Importerad likvärdig bil enligt inbytes listan!!!!??? Ps. Är les på de som importerar en bil o gör sej pengar på en ovetande stackare här i sverige igenom o fifla!!! |
|
|
Bakke, visst är det tråkigt med bilar som sälj i ett påstått skick som inte stämmer överens med sanningen. Det är dock stor risk att gå på en säljares bluff på en bilfirma gällande en svensksåld bil också. Importen från bl.a. Tyskland gör att priserna hamnar på en vettigare nivå och gör utbudet större på utrustningsnivå, färg och övriga önskemål man har på en bil utan att man behöver importera själv. Man får kolla upp bilen noga inför ett köp oavsett import eller inte. MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Bakke. Låt det inte gå ut över oss om du har dåliga erfarenheter. Dela med dig istället till de mindre vetande. Den här disskusionen har varit upp typ 1 miljard ggr om vad som är si eller så. Det kvittar väl så länge som bilen är fin och ärlig om den kommer från katmandu eller svedala. Det viktiga är väl att sprida kunskapen hur man minimerar risken att gå på en blåsning istället för att haspla ur sig en massa med siffror. Ditt uttalande är i paritet med " 92% av de som dör i för tidig ålder är överviktiga. Betyder det då att alla överviktiga kommer att dö i förtid?" Man kan vrida och vränga på statistik hit eller dit hur mkt man vill. Så tipset är att vi alla skall hjälpas åt att hjälpa de som ej är lika kunniga och därigenom försvåra det för skumma typer som kränger "lik". Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
| håller med dej...jag har inte åkt på någon nit än som tur är men har kompisar som ha gjort..Men som sagt billigt kan bli dyrt o de man inte vet må man icke klent av...man få vad man betalar för. | |
|
Bakke: Läs en gång till och räkna till tio. Det är inte debatten om huruvida importerade bilar är bättre eller sämre som jag lägger mig i. Det har debatterats i det oändliga här på forumet. Det är hur du använder dig med siffror och statistik jag vänder mig mot. Läs, tänk och skriv, annars låt bli. Du kan inte förvänta dig att alla här har lika högt IQ som dig, så låt därför bli att sprida siffror som inte har någon substans! |
|
|
Ha ha ha.... Debatten gällde från första början varför bilen i fråga var svårsåld!!! men de ä väl klart så långt bak minns väl inte du! Du håller väl på o räknar! ;-) O min ÅSIKT var att de va att 1 en av anlädningarna är för den är importerad o gått en bit! Ps.Förlåt men jag trodde att alla hade rätt o lämna en åsikt i diskutionen o de inte gälde allvetare bara! |
|
|
Bakke: Du skrev att ENDA anledningen var att den var importerad, och fyller på med att c:a 87% av dessa är manipulerade osv. Det får du utveckla lite, och gärna balansera mot hur det förhåller sig med svensksålda bilar. Att några av dina kompisar har taskiga erfarenheter är ju synd, detta representerar knappast nån större del av importbilana. Det går även att hitta många argument FÖR importbilar, varför skulle begbilar just i Sverige vara de bästa? FP |
|
|
Enda nackdelen att den är svår såld är självklart att den är importerad! Sv-såld soundar bättre fast de inte alltid betyder att de ä de! Så skrev jag! Är personligen lite skeptiskt mot import bilar. Men de är säkert grej! det finns fula ex. överallt. |
|
| Krockskadad och otroligt dåligt lagad kanske jag ska till lägga.. | |
|
en toksmälld, dyngkrokig och fusklagad 330ci -02 om jag inte minns fel var det _ Missa INTE BMW CS Norrträff den 5 juni Länk |
|
|
Kävlingepågen: "typ 1 miljard ggr" kan väl lika gärna vara typ en miljon ggr...:-) /Udo Dirkelsniff |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.