AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.508

nån som kollat på denna

Sida 1 av 2
hej...min farsa ska köpa en bmw 5-serie har han bestämmt... är det nån som kollat på den här och kan berätta lite...går inte att länka men det är en blå bmw 523 -96 från örebro...tacksam för svar
li
1.959
liste
535i -89
Är det denna du menar... Länk och Länk ...?
japp det är den...verkar vara svårsåld...vet du nåt om den
LO
364
LO528
328i -95
318iS -90
Varför är den svår såld! Den har ju ett bra pris!
Den är fin förutom att den saknar DSP vilket är ett måste på en e39 om man inte byter ut hela kittet, annars är det värdelös ljud i den!
den har varit ute på börsen ett tag nu...det är darför jag tycker att den är svårsåld
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
85 000:- för en 19 000 milare utan multiratt och farthållade är knappast superbilligt.
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
Enda nackdelen att den är svår såld är självklart att den är importerad! Sv-såld soundar bättre fast de inte alltid betyder att de ä de!
Helga
Ett bra köp absolut. Har ju mycket utrustning + snygga fälgar.
Inte skall väl multiratt bestämma........+ en otroligt bra motor och bensinsnål. Köp!!!

Helga
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
Importerade bilar brukar det till 87 % vara nå fiffel med enligt min mening..men som de säger!!! "de en inte vet må inte en dåligt utav"!
Ej multiratt
Ej skinn

Då blir det svårsålt

/Lazze
Länk
Gold
Alla BMW är import :)

///M arcus
87% verkar vara en siffra som det ligger mycket undersökning bakom! Not! Det är dumt när folk slänger ur sig siffror som inte betyder något. Rätt vad det är så blir det en sanning. Kan det lika gärna vara 8,7% eller 28,7%? Nä, låt bli att ta siffror så ur luften. Om man inte har något att säga så är det ju lika bra att låta bli.:)
Två öron och en mun. :)
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Håller helt med dig ml99!
Folk tror för mycket!!!

Mvh

/NP
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
87%? Vad menar du egentligen? Som ovanstående har sagt så är väldigt stor del av BMW bilar importerade. Det är ofta förekommande att den svenska "auktoriserade" bilimportören bluffar med bilarna, t.ex. ställer om mätaren eller byter servicebok. När bilen säljs i Tyskland brukar de vara OK, speciellt om bilen köpts av en BMW handlare i Tyskland som många nyare bilar är.
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Om det är rätt bil är ju upp till köparen. Den är nog dock svårsåld då den i mina ögon är snikutrustad.
Det jag skulle sakna något otroligt är:
Skinn
Komfortstolar
Farthållare
Multiratt
Elhissar bak (trodde inte man kunde få en E39 utan!)
Navigator

Det är sånt som jag troligtvis inte skulle kunna leva utan. Sedan finns det ju hur mycket som helst som skulle vara önskvärt, telefon, stora klima osv.

MVH
/Jonas
Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter...
Visa användare
747
TCG
per_j82
Vad har du alla dina bilar till? Använder du samtliga själv eller är du bilhandlare? :)

MVH
/Jonas
Helga
Till TCG.

Du skriver att den är snikutrustad........Och att du inte klarar dej utan bl.a el.hissar bak. Hur många gånger avänds dom?
Beklämmande att kalla en väl utrustad E-39 för endast 85´ för snikbil....Den t.o.m har eltaklucka.

Helga
TCG: "stora klima"? Vad menas?

Största minuset som jag tycker är avsaknad av multiratt och därmed farthållare. Skulle själv aldrig köpa en bil utan det.

/Micke
Visa användare
747
TCG
Helga
det jag menar med snikutrustad är att bilar som är fullutrustade eller nära därtill är mycket lättare att sälja eftersom det är trevligt att ha bekvämligheter i form av t.ex. elhissar.
Jag ser det som en självklarhet att det är elhissar runt om då jag hade det redan på min 535i från -88. Jag skulle aldrig titta två gånger på en bil som inte har elhissar på alla fyra dörrar.
Om man inte bryr sig om sådant så visst kan man köpa bilen men man bör då ha i åtanke att köparutbudet minskar med varje saknad utrustningsdetalj.

micke
jag ser inte riktigt vad det är för klima, men det jag tänker på är restvärme och parkeringsventilation t.ex.

MVH
/Jonas
so
41
sono.io
525 Tds -94 Touring
318i -87
Hej hej lite info om bilen.
Första reg datum i Sverige 2001-11-21, 2 ägare i Sverige,
skatt 1628:-, senast bes 2003-03-14 not mätarställning 156510km.
Mvh Robert

Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Bilen ser helt ok ut iaf. på bilderna. Jag lovar dig att man klarar sig utan elhissarna bak... Det som gör den svårsåld är dock just att den saknar grejer som finns på mångas "måste-lista": skinn, multiratt. Det är dock mkt bil för pengarna... Säkert prutbart med. Har själv en 523iA från -97 utan hissar bak. Dock är det en grymt välvårdad och välservad bil. Det uppskattar jag personligen mer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.