AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.030

Bra GDS/tvätthall i Malmö?

Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Är ny i Malmö med nyss inforskaffad bil som börjar bli mogen för en första tvätt... Tänkte höra ifall någon känner till och kan rekommendera någon GDS-hall? Helst en billig och enkel variant utomhus där jag bara har tillgång till varmvatten och plats samt kan spola undan efter mig.

Såg även att det finns ett företag som heter renbil.nu i Malmö. Är det ngn som anlitat dom och hur blev resultatet? Såg att de tar 495 SEK för en tvätt. Helst vill jag göra det själv, men ifall det är dyra och dålia GDS-hallar här så får det bli ett alternativ.

Stort tack på förhand,
Burberry
Örestad Bilvård på värnhem är riktigt bra. De de gjorde med min bil sånär magiskt

MVH

-Best live BMW drive-
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Tack skall kolla in dom! Såg att dom heter Örestads Biltvätt.
PT
351
PTR
318i -03 (2:a bil)
Se till att ha ett bra skydd på lacken (genom lackskydd eller tätare vaxningar) och fixa sedan en del av den regelbundna bilvården med bara högtryck + ev avfettning.

Wash-a-car finns i bla Malmö och erbjuder 10 kr per avblåsning eller 11 ggr för 100 kr. Är bilen lätt smutsad så kör jag direkt med sköljvaxsteget och då sticker allt tvättvatten av så fort jag kommit upp i 70-80 km/h.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.