|
|
|
|---|---|
|
Hej, Vår 528 har börjat bete sig konstigt. När man startar den så känns det som om den gasar mer en normalt, varvet ligger runt 2krpm runt 3-4 sekunder, förut så var det runt 1-2. När man sedan kör iväg så hackar och rycker den även tomgången ligger mellan normalt och under det första strecket på varvräknaren. Innan jag skickar in den på en verkstad, är det någon som har någon idé om vad det kan vara? Tänkte lyfta tändstiften ikväll för att se om det kan ge mig några ledtrådar fast det känns som om någon sensor inte vill vara med. | |
Ante25 |
låter som att den suger tjuvluft nånstans..har du kollat att alla slangklammer sitter fast? trasig insugspackning? farsans 523 gick som en kratta, det visade sig vara kamaxelgivaren som var paj.. Det är nästan hopplöst att spekulera i vad det kan vara. |
|
Hade liknande fel på min fd 528, bytte kamaxelgivaren, gjorde underverk! /Simon |
|
|
Plockade isär alla jag kom åt kontakter sprejade kontaktsprej i dom satte ihop. Skruvade bort alla stift för att kontroller om det var en spole som som gått men de såg ok ut. Efter det så gick bilen som vanligt, så det blev en billig reparation :-) |
|
Helga |
Du är ju en riktig Bosse Bildoktor :-) Helga |
|
Hehe, kände mig som en sådan när jag hade fått bilen att fungera bra igen. Jag har mina misstankar att mina problem härör sig från en motortvätt för ca 2 månader sedan. Jag hittade lite oxid på vissa kontakter. Så av detta drar vi lärdomen att ta isär alla kontakter efter motortvätt och torka rent, spreja in något fuktdrivande oavsett om bilen går bra efter tvätten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.