|
|
|
|---|---|
|
Hej, Mitt lås till förardörren fungerar inte. Låset i bakluckan är bytt så jag har en separat nyckel dit så jag kan komma åt batteriet i händelse av urladdning. Nu undrar jag om det är någon mening att lägga tid på att fixa låset till förardörren. Jag tänkte att om låsmotorerna börjar kärva i vinter så blir det svårt att komma in. Men så slog det mig att låset kanske bara är kopplat till låsmotorn och inte till själva låset? I så fall så spelar det ju ingen roll om själva låscylindern kärvar eller inte. Någon som vet hur det ligger till? Hälsn, / FS | |
|
Hej E38:ans låscylinder i förardörren är i princip bara en ströbrytare till låsmotorn och har ingen mekanisk kontakt med låsmekanismen i dörren. (Från låscylindern går en axel in i låsmotorhuset. Där vrider den en plastring som påverkar div. microbrytare). |
|
|
Det var det jag misstänkte. Förarlåset är i princip alltså lika användbart som knappen på nyckeln vid ev. urladdning av batteriet. Tack för info Powertoy, du har koll på allt du. / FS |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.