|
|
|
|---|---|
SpineKracker |
Hej! Var ute å körde igår med min 320 87 hårt, sedan backade jag för att vända när jag sedan skulle lägga i ettan var bakaxeln låst och det gick inte starta. Jag lyckades rulla igång med handkraft och då försvann problemet men nu slår det från vänster bakhjul när man rullar. Om motorn driver hörs inget. Det är fartrelaterad, dvs ju fortare jag kör ju mer slår det... Det bör tillägas att bilen är ganska rejält vässad. Vad tror ni det är som hänt? Känns lite osäkert att köra med den i detta tillstånd... Tänkte jag skulle koppla in stereon i bilen. Hur får jag enklast bort fronten på radion? bara benda med mejsel lr? Tacksam för svar! |
| Hmm låter som att du tagit sönder något drev i axeln...ta ner locket och kolla om du får ut en massa skrot...skulle gissa på att de blir att byta bakaxel | |
SpineKracker |
Ljudet kommer mer från hjulet än axeln.. jag tycker det verkar skumt att det är bakaxeln om det försvinner när motorn driver? det är bara när man rullar som ljudet hörs... Tacksam för svar! |
|
Det kan vara beläggen som har lossnat från bromsbackarna bak. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
SpineKracker |
det är kanske är möjligt då jag inte tycker bakaxeln tjuter eller liknande.. tack för tipset! får kolla upp saken |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.