AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
605

Tändproblem efter batteribyte

Ke
16
Ken Ed
316i -92
Har bytt batteri. Startade normalt och körde 30 meter. Vid nästa start ville motorn tända back. Om man står på tomgång och ger halv gas vill den dö, för att sedan komma. Känns som att den tänder för tidigt. Har detta något med styrboxen att göra? Den blir väl nollad utan batteri? Har en enkel 316 -92á. Hur går jag vidare???

K.E.
Be
51
Beemer4ever
325 coupe -93
Testa att ta av batteriet en timme, sen startar du bilen och låter den nå arbetstemperatur. Bilen MÅSTE vara kall och du får inte gasa. Annars vet jag inte vad som kan va fel. OBS !!! Tar inget ansvar för ovanstående. Men det ska inte vara några problem.
Ke
16
Ken Ed
316i -92
Jag fortsätter detta forum. Har kollat bränsletryck- tändkablar- fördelare- kontakter+ kontaktstycken- kollat tjuvluft- bytt luftmassemätare- bytt tomgångsventil- samma skit. NÅGON?

K.E.
fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
Baktänder?! Har du gjort kompressinstest? Kan du ha krökt en ventil eller nåt?
Sq
89
Sqrewdriver
730i -91
735i -92 (Reservdelsbil)
Jag hadde samma problem med min.

Låt bilen bli kall, riktigt kall.
Tag av batteri polen i 1,5h koppla på
och låt gå upp till normal temp, kör 10-15mil
sen ska motorn ha mappat om sig till "bra igen".

Som sagt det funkade på min.

*För att du älskar att köra*
Ke
16
Ken Ed
316i -92
Felannalysen gav T Ä N D F E L. Stiften var kass- avbrott i kablarna- fördelarlock ock rotor slut. Har inte kollat sedan vi köpte bilen för 1000 mil sedan. Alltså-- en kombination av fel-- någon gång måste det ju lägga av när man inte underhåller prylarna.

K.E.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.