|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag försökte läsa mig till svareti forumet, men hittade inte riktigt rätt. Min fundering är om de bilar som idag levereras med solida lacker har ett lager klarlack över? Anledningen är att jag ev. har en ny bil på gång, solid svart - riktigt snyggt med djup i lacken. Frågan är bara hur den klarar ett par år, om den är utan klarlack. Lite hjälp här tack! MVH Tobias | |
|
Min bil är solid röd och mig veterligen har den klarlack. Efter 2 år är glansen fortfarande mkt skön. ______ Martin |
|
|
På senare år har solid lacker fått klarlack utanpå. Exakt årtal kan ja dock inte svara på, men ja är övertygad om att e46 solid lacker har klarlack. Hasso: Du brukar ha stenkoll? Som jag förstått det så är dagens klarlackslager dock toktunna och väldigt känsliga. Tobias: Är de en solidsvart e46 m3 på ingång? Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Mattias: Nej, just nu var det ev. en solidsvart 320 - 04 på gång. Men den föll, genom ett mail för 10 minuter sedan och lika bra är det - för en 320 känns inte rätt! Jag har till 95% bestämt mig för vad det blir, en Corolla från ca: 88 för omkring 10´ och sedan en fabriksny 330 Ci med M-paket och lite annan rolig utrustning. Är så less på skojare som säljer privat och det finns inte ngt kul hos handlare just nu... :-( Tips på färgkombination? Vad tror du/ni om en silvergrå metallic med champagnefärgat skinn? Ev. naturbrunt skinn med björk... Känner att jag vill bryta av inredningen med en ljus klädsel för det kommer inte några glassätande barn in i min bil! //Tobias |
|
|
Om du ska välja M-peketet så finns det ju tyvärr bara en del färger att välja på. Då alla där verkade för tråkiga för mig valde jag en Individual lack. Roligare med nåt eget. Annars hade grått och naturbrunt blivit fint :) /Johan |
|
|
Johan: Jo, jag vet det. Måste ta och kolla kostnaden för individualläder, och om det är nappa eller montana. Är mer sugen på nappa, då det är skönare. Nappa finns som standardfärg bara i gult, svart och björnbärslila - trist! Vad beställde du i den kommande 320 gällande inredning? //Tobbe |
|
|
Vet inte vad skinnet kostar från Individual men tror det ligger runt 70000:-. Eller det är vad de trodde på BMW här i stan iaf. Blev svart montana skinn i min kommande. Jag hade gärna valt ett ljusare men med tanke på att det ska åka barn (dock utan glass) i den så kändes det bättre med svart. Och så tog jag Björk panelerna. Lyser upp det svarta lite iaf. /Johan |
|
|
70.000:- ;-( *gråter hejdlöst* Då är frågan om ljusgult skulle gå bra till silvergrå, eller om man tar steel/sterling-grey... //Tobias |
|
|
Japp sura pengar :( Individual lack kostar ju 25000:- extra så det är klart, en skinn inredning tar ju lite längre tid att fixa ihop. En del tycker ju att man ska ha mörk lack/ljus inredning och vice versa. Jag tycker helt klart att man kan köra på en ljus bil och ljus inredning. /Johan |
|
|
Jag håller med dig Johan. Men jag vill ha svart inredning och sedan stolar och dörrsidor i ljusare skinn. Inte hela inredningen inkl. instrument och mittkonsol - det blir för ljust. Frågan är bara om 330 Ci är värda de 120.000 extra som den kostar i jämförelse med en 320 i med M-pkt... Tål att tänkas på. Sedan tål det att tänkas på när man ska beställa - om det är dags att göra det nu, eller vänta och få leverans till mars 2005. //Tobbe |
|
|
Tobias: Ja har ljusgrå inredning i min 330 och kan konstatera att de inte på något sätt är praktiskt i jämförelse med den svarta i 328an. Framförallt blir de små smutsigt kring mattorna, så ja brukar använda klädseltvätt ganska flitigt. De är dock snyggt och fräscht när de är rent vilket de alltid är i min bil :) Du får definera silvergrå, menar du den mörkare typ grafitgråa metallicen? Den är väldigt smakfull i mina ögon. Ja måste lägga min röst på de naturbruna skinnet. Champagnefärgat funkar bara till mörkgrönt i mina ögon. De där är iof högst individuellt. Björk är ett snyggt träslag och de borde funka bra tillsammans med naturbrunt. Jag är svag för den kanelfärg(cinnamon) på skinn som finns, ruskigt snyggt o borde funka till mörkgrå lack annars. Länk Vad vill du ha för färg på instrument/mattor? Ljus beige? Ja tror du skulle tröttna på en 320 efter ett tag och du gör helt rätt i att gå på en 330 med sportpaket! Underbart vacker bil! Du kommer komma på dig själv stå och beundra bilen ur olika vinklar, och konstatera hur grymt lyckad den är. Motorn är underbar! Ja har skrivit spaltmeter och tänker bespara dig vidare utlägg. En refektion är att alla mina andra bilar har jag vant mig vid effekten efter någon månad, på 330n har detta inte infunnit sig alls. Ja e kalasnöjd helt enkelt. Perfekt för mitt behov skulle ja tro. Maila mig gärna om du har vidare frågor kring 330n, börjar få god insikt i modellens få svagheter och alla fördelar :) Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Tobias: 330Cd :) 20000:- billigare i grundpris än 330i och snabbare i många intervaller... 330d/330i 204hk/231hk 410Nm/300Nm 0-100: 7,2/6,5 80-120 på 4ans vxl: 6,1/6,9 Personligen tycker jag 330i är över reklamerad. Jag blev inte ett dugg imponerad när jag körde en. Så jag hade helt klart övervägt om det va värt de extra pengarna. /Johan |
|
|
Å med en KCR box för 6900:- så blir det 230hk/465Nm ;) /Johan |
|
|
Johan: På vilket sätt menar du att 330 är överreklamerad? Motorkaraktären är som natt och dag mot 320. Tyckte du skillnaden var liten?? Skall bli spännande o höra då ja inte fått höra av någon innan att 330 skulle vara överreklamerad. Den utgör ett segment mellan den hyfsat snabba 325 och m3. De finns en anledning till att motorn återfinns i nästan alla bmws nya modeller. Den har dessutom vunnit engine of the year award. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Tyckte den va helt karaktärs lös. Jämförde den inte mot en 320 utan snarare mot en M3 3,0. Tyckte motorn gör sig bra i Z4 men i E46 va den inget som tilltalade mig. Önskar mer spetskaraktär av en BMW sexa på 230hk och det tycker jag inte att 330 hade. Men som sagt, detta är min åsikt och ingen behöver dela den med mig. Men i mitt tycke har aldrig en 330 varit aktuell, förutom i diesel version... /Johan |
|
|
Du finner 330 Karaktärslös, och vad finner du 320? Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Ännu mer karaktärslös antagligen men eftersom jag inte köpt en 320i så bryr jag mig inte om den skillnaden. Men hade jag velat ha en bensin BMW så hade jag inte valt en 330 iaf... /Johan |
|
|
Min blivande svåger kör en 320iT 170hk -01 (solid svart med klarlack). Hade en diskussion om just detta igår när vi tvättade bilarna...det är klarlack på den. 320 170hk motorn är fin men har ju som sagt åkt i hr wendtans 330 (en kortare sväng) men ljudet är ett helt annat i 330 och den sätter igång direkt från botten. Ljudet är mer nascar i 330, helt klart värt att beakta :-) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Johan: Jag tolkar de som att du tycker att karaktären på 320 D är mer livlig? eller? Ja har bara provat 320d en mindre sväng och kunde konstatera att de var som en dieselmotor brukar. Ja har kört nästan 100 mil med 330 d och de är en väldigt trevlig motor, men den är byggd för komfortmässig autobahn körning. Kristoffer: Ja tror inte någon som väljer diesel framför bensin prioriterar motorljud särskilt högt. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Nej jag köper inte diesel för att vara först vid rödljusen utan för att jag är trött på att betala för bensinen. Som sagt, detta är min åsikt och det är ju tråkigt om du på nåt sätt tar illa upp. Det är väl tur att inte alla tycker likadant. Eller? Alla kan ju inte tycka att 330 är super bara för att du gör det. /Johan |
|
|
Johan: Hehe, nej verkligen inte. Detta har jag inte heller påstått. Jag ville höra din motivering på att 330n är överreklamerad, tycker inte ja fick något riktigt svar bara. Jag har förstått att du tycker att 330n inte är värd sina pengar som nybil, vilket ja delvis kan hålla med dig om. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.