|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha köpt en begagnad växellåda (som skulle vara felfri enligt säljaren) så upptäckte jag att det inte går att rubba växelväljaren på den. Har provat att montera den, men med växelspak monterad går inte spaken att rubba, helt omöjligt att få i en växel. Backen ligger i hela tiden, men trots det känns det på växelspaken som att friläget är det som ligger i. Vad kan felet vara? | |
| tänkte bara säga att jag har en låda nere i garaget som har precis samma fel. det är väl nog bara att skruva upp och kolla ;) | |
Holmberg |
spacken kan ha hoppat ur skiftgafflarna eller så är den paj |
SpineKracker |
du kanske satt på den bak och fram? hehe.. ä skoja bara |
| Jag hade pricis samma problem på min, jag la i backen och när jag skulle lägga ur backen gick växelspaken ej att rubba. Det var bara att byta låda. Vet dock ej vad det var för fel på den. | |
|
Jag har ingen lust/tid/plats att börja ta isär lådan för att leta fel. Det låter som att det enda alternativet är att kassera min nyinköpa låda och köpa en annan låda istället?! Suck. |
|
|
Tja. Har nu fått precis samma problem på min 318 med M40 motorn... skulle backa ut från parkeringsrutan och sen när ja la i friläget är spaken fast och backen går ej att få ur... _______ /Chrille Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.