|
Sida 16 av 20
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är ny här och jag har precis lagt in min bil. Kul om det är fler som har koll på det där med M-cabbar. Jag har läst lite på Länk om just dessa speciella cabbar och jag har troligtvis en sådan. Hade varit kul med lite mer info... |
|
|
Hur go e inte den här då: Länk /Magnus Orsaken till mitt nick:Länk |
|
| Helt otroligt! Det har inte varit någon bra penningplacering i alla fall. Nypris 1990 var 249 900 kr i 1990 års penningvärde. | |
|
Fantastiskt att dessa bilar finns och dyker upp ibland. Det skulle vara kul att veta om den blir såld till det priset, och vem som köper den. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Läcker bil! Blir man sugen... Nästan så man funderar på att avyttra M3:an och 325:an. Men frågan kvarstår, hur gör man med en bil med 0 mil på mätaren. Börjar köra, eller? Skulle vara en snygg garage queen! Mats H |
|
|
Länk Man kanske kan köpa 8 stycken sådana här istället! E30 caben börjar bli billig, finns det ingen botten? Mats H |
|
|
Har ni sänkning och hur mycket på era cabbar. Funderar på å sänka min men vet ej hur mycket |
|
|
Hejsan Är ny på forumet. Jag har ägt många BMW i mina dagar. Men nu när barnen flyttat tänkte jag bli lite seriösar med mitt favoritintresse, BMW. Köpte mig en sanslöst fin 320i Cab-90 med karmonsinröd skinnklädsel i våras och efter det en 520i som bruksbil. Har varit inne på den otroligt bra E30 cabrio sidan och hittat massa bra saker. Jag blev nyfiken på de koder som ska finnas under baksätet. Fann svaret till de flesta. Bland annat att bilen var var förberedd för hardtop! Är det vanligt? Men jag hittade några koder som jag inte kunde finna svar på. Kan tänka att de hör samman med radio/cd/audio? 0687 0827 0850? 0860. ? efter 0850 beror på att det är gruvligt svårt att se om det är rätt sista siffra. Mats |
|
|
Vart finns dessa koder som ni nämner under baksätet?. Sitter dom på dynan eller? Mvh Henke |
|
|
Hej! Det finns en lapp under baksätesdynan därdet står alla detaljer om din BMW. Tillverkningsdatum, chassinummer samt alla koder på utrustning osv. Det finns en lista på vad koderna betyder på denna länk: Länk /P, som har en M-techic sportpaket (335) |
|
|
OKej, tackar. Men jag hittade dock ingen lapp där. Kollade både på dynan o under den. Men det ser ut som att det har suttit en lapp på själva "stoppningen" under dynan. Får väll ringa BMW imorn o låta dom söka upp mina koder via chassinummret. |
|
| Vad är skillnaden på M-tech 2 och M-tech 1 paketen? | |
|
Tror att det har att göra med årsmodeller. Jag har t ex en äldre M-ratt än de som finns på bilderna på e30cabrio-sajten. E30 blev ju faceliftad de sista åren och jag tror att M-paket 1 är till de ej faceliftade och M-paket 2 är till de nyare... |
|
|
Hej igen. Nu har vi fått fram en utrustningslista på bilen. Den har elektromek sufflett?. Kan någon förtydliga det? Sen har jag en rad massa andra saker också, såg också att det var en version 798?, hur vanlig är den i sverige?. Fick höra att dom inte direkt växer på träd här :-) Mvh Henke |
|
|
Sålde min E30 för 3 år sen. Nu är den på annons igen Länk Galet sugen på att köpa tillbaka den... Vet om att den är en höjdare. Körde den från 10 000 till 16800 utan ett fel! Hög kvalisort:) |
|
| Elektromek sufflett = Suffletten är inte manuell utan drivs av en elmotor. | |
|
798 är en utrustningskod för en speciell M-cab. Du kan läsa mer här: Länk |
|
|
Ok, välldigt bra sida. Det står 798 - M-Technic ausstattung cabrio i utrusningslistan. Verkade som att det bara fanns 87 st, faceliftade 325:or i sverige. Undrar hur många utav dom som har version 798??. Kan man ringa BMW om detta? |
|
|
Gud vad bra det känns att se sin gamla bil annonserad uppe på blocket. Länk Har nästan också lust att köpa tillbaks den, men för priset jag sålde den för. ;) |
|
| Hapsuno: No offences men... Ratten, mätertavlorna och växelspaken får mina kräkreflexer att gå igång :P För övrigt verkar det dock vara en fin bil... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.