|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag köpte en 535i -88 E34 för 25' medans jag gick i gymnasiet det gick att köra den hyfsat billigt och den behöver inte kosta några stora summor i delar. En 525i borde inte kosta några stora summor i dagsläget tycker jag. Jag förutsätter ju då att man mekar med bilen själv. MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
pob |
Håller med dej om det med dej jag Johnken.. ;) Vacker kärra du har föresten... Sen så tror jag också som sagt att en 518 är minst lika rolig som en gammal 520 12v och betydligt billigare, i försäkring skillde det bra mkt på 518/520.. /Poppe |
mackan325 |
518 funkar, satsa på en 95/96 med executivepaket då får du helt OK utrustning samt M43 motorn med kamkedja och rullvippor dvs inga problem med knackande kam. Min motor har gått 20k mil, drar ingen olja och är knäpptyst. Bilen snittar konstant 0,8 mellan tankingarna. Klockren pendlarbil, min rullar 12 mil om dagen! |
|
Lite synd då att man inte får dom för 20kkr. då hade dom säkert gått åt som smör i solsken =) Nämen killen ville ha en för ca 20kkr å d får man inte en 95/96 för men annars så e de ju helt rätt för de e ju en sån 518 man ska ha om man ska ha en. B M W - Do I need to say more! Länk |
|
|
Om man frångår de 20.000.- som inlägget startade med så går man ju inte på en 95-96 utan på en E39 där allt är bättre än på en E34. Men då har man ju som sagt frångått trådens start så långt så då kan man lika gärna satsa på en E60... :) MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
|
E lite i valet å kvalet inför nästkommande bil som inte borde ligga alltför långt bort.. Antingen en M5 3.8a 95-96 eller så en 528 98-00 med M-paket. Köper man en M5a så måst man ju ha en bruksbil åxå, alltså behålla bilen man har.. B M W - Do I need to say more! Länk |
|
|
Johnken Ojoj, välja mellan en M5 och en 528. Det är som att inte veta om man tycker om natt eller dag... :) Dessa bilar är så vitt skilda på alla punkter. Mitt val inför mitt bilinköp stod mellan E34 540i eller M5 och så blev det en E39 540i vilket jag inte ångrat en sekund. Mer än då den hatade Polisen tog mitt körkort för ett par veckor sedan... En M5 är gjord för lek och en 528 är gjord för lugn cruising på motorväg. MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
| Är allt bättre på en E39 jämfört med en E34? Jag skulle då hellre satsa på den sista årsmodellen av E34 än en tidig E39, E39 är ju t.om. dyrare. E39 blev inte riktig bra förrens -99. -96:orna var det mycket barnsjukdomar på. | |
|
Barnsjukdomar är botbara. En E39 är så mycket mer bil än en E34, ljudkomforten är bara den värd ett byte. Det var den för mig, och sedan all utrustning är ju bara grädde på moset :) MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
|
Visst e d en stor skillnad på en M5 E34a å en 528a E39a. Kan som inte tänka mej en 540 E34a. Som sagt måst man ha två bilar när man har en M5a och frågan e ju om man har nånstans att förvara M5an. Antingen blire prestanda lr så komfort. Utan ja vill som aningen ha den där M5an som ja drömt om länge, 340hk, 6vxl...*Mumma* lr så en läcker E39a, dvs M-paket osv.. B M W - Do I need to say more! Länk |
|
| Jag har en kompis som skall sälja sin e34 518i gråmetallic. Om du är intresserad så maila!. han ska inte ha många slantar för den | |
pob |
Ähh planerna är ner grävda nu, det vart en 318is -91 ;) jalla jalla.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.