|
|
|
|---|---|
| hej jag undrar om min bmw m3 är trimmad eller om det är något skumt fel på den för den går ojämt på tomgången och upp till 2000varv sedan går den hur bra som helst. är tacksam för alla svar | |
| Nu är jag ingen mek, men det kanske är lite för lite information att gå på, för att kunna bedöma ev trimning/diagnostisera i övrigt... | |
|
Är inte detta symptomen man får när VANOS-enheten börjar krångla? -- fjalar |
|
|
Tjena! Kan sitta en annan kam i den.. min 325:a betedde sig sådar som din. /Robban |
|
SpineKracker |
Hej! Tror som Trebor, min har också vassare kam och den är orolig och ojämn på tomgång men fint på högre varv. |
|
Kör mot någon m3;A så ser du om den går bra! Min bil Länk |
|
|
kan oxå bara vara en helt vanlig vacum slang..... om du har trim kam så axar den lite bättre men går inte lika fort..något du märkt av?? ///Dont Force Me i Can Explode\\\ |
|
| det låter precis som det är gasspjällsgivaren som spökar, en ny kostar typ 3-4 hundra och är enkel å byta.. | |
|
HampZZ, vore skojj att få veta hur du räknat ut att biler går saktare med trimkam då det flyttar upp och får mer effekt högre upp i registret, detta borde väl rimligtvis medföra att du har lättare att axa i högrefarter ochså pga mer effekt vid högre varv. /mvh jocke |
|
|
lästa det här på forumet..kanske inte går saktare men segare att komma upp i hög fast...typ om man ligger på 5an och över 4000 varv så går det inte så toppen fort.. men den axar bättre i lägre farter..eller? jag kanske har fel..e ingen expert ///Dont Force Me i Can Explode\\\ |
|
|
Bättre acceleration = mer effekt (I det här fallet) Mer effekt = högre toppfart Hade varit som du skrev om man tex. ändrade utväxlingen på bilen för att få bätter acceleration. (Då sjunker toppfarten). "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Hej. Du kan ju ha ett trimchip i den vilket ofta kan resultera i att tomgången blir lite ojämn. /Edvard BMW CS # 4503 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.