|
|
|
|---|---|
LoneStar |
Hej, Vet någon om dessa fälgar passar på min 323a ci 00a? Fälgarna har beteckningen is20, RS 740, 8JX17. Se länk Länk /Daniel |
LoneStar |
Glömde säga att dom sitter på en 530D 02a idag. |
|
Nej de passar inte! Det är fel inpressningsdjup, vilket gör att de hamnar ca 20-25mm för långt ut i hjulhuset. E46 har original-ET/IS 41-47mm (olika beroende på vilka fälgar det är). E39 har original-ET/IS 20mm Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
LoneStar |
Alright surt, misstänkte att det borde vara skillnad. Det sitter på orgfälgar alu 16" nu Kod: 279 Material: Lättmetall Fälg fram: 7J x 16 Fälg bak: 7J x 16 Däck fram: 205/55 R 16 Däck bak: 205/55 R 16 Beskrivning: Fälgar: - Lättmetallfälg Stjärneker 45, 16 tum Antar att det blir knepigt att få på mina 16" på 530n också? Spacers är inget att fundera på antar jag? Tack för det snabba svaret. |
|
Dina hjul från 3-serien kan du sätta på en 5-serie om du har spacers. /Johan |
|
|
Nej spacers flyttar ut hjulen ännu längre! Precis som Johan99, skriver kan man använda E46-fälgar på en E39 om man använder ca 20mm tjocka spacers som har rätt navhål (större på E39 än E46), men ofta blir det vibrationer med sådana lösningar. Däremot är nog däcken lite för låga för E39, och även belastningskoden kan vara högre för E39... Så går och går....det är inte helt smärtfritt...! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.