AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
869

Montera ac i en e34

DB
14
DB
9-5 Aero
Går det att eftermontera en ac anläggning i en e34 (535) eller är det bara att glömma och köra med tackluckan nere i sommar?

Mvh // Fredrik
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Klart att det går, men det är varken lätt eller billigt... För några år sedan då jag tittade på en 525:a som saknade det så kollade jag upp med BMW vad det skulle kosta att utrusta den med det och det skulle gå på omkring 20.000:- Om du kan hitta en på skroten så blir det billigare men säkert rätt mycket jobb.
Instämmer med ovan...
Dyrt som satan...
och med beg urvalet som finns.. skaffa en med AC!!
Tänk sen när du skall sälja utan AC bilen är stendöd.. ingen köper ( annat än kanske inbitna bastufinnar..)
Visa användare
133
ollie
120d -2007
ja har ac men ingen taklucka....

skulle gärna byta med dig om d gick....

ollie...
DB
14
DB
9-5 Aero
Det är väl bara att ta fram rondellen! =)

Mvh // Fredrik
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Veckans tips!
Köp en kolsyre-brandsläckare. Dutta lite med den då och då. Se upp med frost på rutorna bara.. =)

Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl!
Drar upp en gammal tråd...
Om man nu lyckas hitta billiga begagnade delar till en ac, vad kan det kosta att få det monterat? Vad är det för delar man behöver? Såg på Powerbörsen nån som sålde billig ac, likadant kan man hitta på skrot etc, men hur pass kompletta är dom? Vad tillkommer?
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Jag har själv tänkt ta och bygga en Ac i min bil, det är det enda jag saknar i min 535ia! Bara man skulle hitta en komplett begagnad anläggning!

//Mvh Simon
Ingen som gjort detta? Att det är svindyrt att köpa nytt har man ju hört, men bara själva monteringen, vad kan den gå på?
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
här är iaf en till salu Länk Ingen aning om hur komplicerad/dyr en montering är.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Kan man göra allt själv så är det inte så jättedyrt, men det är mycket jobb, man måste ju riva instrumentpanelen och gå in i luftkanalerna och montera förångare och expansions ventil, samt borra hål för rör och ev. löda om man inte lyckas fixa det i förväg! Under motorhuven är det däremot lättare!

//Mvh Simon
Ja, göra det själv tänker jag inte ge mig på... men finns det ingen som vet vad arbetskostnaden kan gå på på en verkstad?
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Ca 20-30tusen inkl. allt material ungefär, iaf på en bmw e39!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.