AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.776

Ni som bytt stereo i E34 med org.slutsteg

Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Tjena!

Ni som bytt stereo i e34 med orginal monterat slutsteg, hur har ni gjort? Får inget ljud i min nya cd nämligen, frågade på MDS och dom sa att jag måste ha en speciell adapter (ca500kr) och det måste vara dubbla lågnivå på nya stereon.

Vill inte riktigt tro på det....?

///
Nicke *Nyfrälst*

Gud skapade först Jorden, sedan människorna och till sist BMW M5!
Be
726
Bert-Ola Runeson
523iT LCI -07
316i -00
530iT/5 -96
528iA -86
528i -83
Alpina B9/E28 -82 Nr:003
525 -75
3.0 CS -73
Jaguar E-type OTS v12 -71
Dynapack dynamometer
Jag bara pluggade in min, en JVC, via en vanlig kabeladapter. Jag har original soundsystem.
Vad jag vet så har jag inte dubbla lågnivå utgångar.
Har fungerat bra, både fader och balans fungerar som det ska.
Det enda som jag skall göra vid tillfälle är att sätta i lite bättre högtalare, speciellt i taket bak.

Bert-Ola
BmwCS #2423
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Kopplar jag i en "vanlig" adapter så blir det inget ljud alls, men den får ström kan alltså startas.

Den adaptern MDS menar att jag ska ha är en specialvariant som går från org.kablage och mynnar ut i 2 lågnivå kablar. Enligt dom måste jag göra så när jag har orginal monterat slutsteg.

///
Nicke *Nyfrälst*

Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Kopplar jag i en "vanlig" adapter så blir det inget ljud alls, men den får ström kan alltså startas.

Den adaptern MDS menar att jag ska ha är en specialvariant som går från org.kablage och mynnar ut i 2 lågnivå kablar. Enligt dom måste jag göra så när jag har orginal monterat slutsteg.

///
Nicke *Nyfrälst*

Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Nä den adaptern funkade inte heller =(
Måsta jag dra nya kablar för att få nåt ljud?? Måste ju va fler som haft samma problem...

///
Nicke

Hellre en volvo i skogen än 10 på vägen...
Jag har sett beskrivning om hur man kan koppla förbi slutsteget bak och köra genom nya stereons förstärkare istället. Har för mig att beskrivningen fanns på någon av de större svenska BMW hemsidorna, minns dock inte vart... Jag drog nya kablar till min iaf.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Fanns beskrivning bland mektipsen här på autopower t.o.m. Ingen förteckning av kablarna dock, men det bör nog inte vara så krånligt att reda ut: Länk

____
Reach the door with a breath and a scream.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Jag har en riktig HiFi-adapter till salu om någon önskar. Med den kan man koppla in en "vanlig" stereo direkt i HiFi-systemet utan andra modifieringar.
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Kane - Låter MYCKET intressant, vad vill du ha för den?
Maila mig eller skriv tråden...

///
Nicke

Hellre en volvo i skogen än 10 på vägen...
na
56
nafas
M5 3,8 -92b
Jag drog egna kablar å satte in eget slutsteg...

för det fanns som ingen "adapter" som gjorde att jag enkelt skulle bara kunna plugga in å spela... enl. bmw i umeå
+ att jag skulle gråta floder ifall jag skulle hålla på å leta kablar å försöka köra genom orginalslutsteget..

Visa användare
34
vader
530i Touring-93
lite sent svar kanske
när jag bytade stereo på min bil fick jag samma fenomen
men där var det kablen till remoten som satt fel på "kabeladaptorn".bara att skifta
Orginalslutsteget måste starta för att du ska få ut ljudet.

mvh
tobbe
33
Märra
e46 touring
Hua.. det där har man varit och rotat i en gång i tiden.. Jag kopplade runt orginal steget har jag för mig genom att helt enkelt bygla mellan dom två kontakterna till steget.. Det va ett jävla göra kommer jag ihåg..

Va ca 4år sen jag gjorde det så minnet sviker mig lite... Men omöjligt var det inte iallafall
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
jag kör med mp3 cd på mitt originalslutsteg och det fungerar mkt bra. Det satt dock en jvc cd i bilen när jag köppte den så det var bara att byta ut den. Originalslutsteget går ju via högnivå så det bör inte vara några problem. Har du kopplat in remote kabeln så steget får signal att det ska starta??
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
jag drog allt nytt tycker att det är det bästa man vet hur det är kopplat.

rsarits
Lite sent inlägg från min sida kanske, MEN, jag har bytt stereo i min 530, den har "stora" ljudpaketet med 6 högtalare fram och inbyggda steg. Jag fick inget ljud alls, efter mycket huvudkliande så kom jag på att koppla in kabeln till motorantenn också, fast jag inte har motorantenn, och vips så startade slutstegen som sitter inbyggda.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.