AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
3.910

dags för stockholms träff nr 2

Sida 1 av 3
Är det fler som tycker att det vore roligt att hinna träffas en gång till innan midsommarn? det var några som inte kunde vara med sist, kanske kan vi slå rekordet med 3400 bhp från 1 may träffen?
Hej!
låter kul! bidrar gärna me mina futtiga 192 hk!
Skulle va kul om man kunde komma utanför ekerö på en cruise me! typ gamla uppsalavägen / åkersberga - furusund...

/Cronor
Jag säger som bjoerck här på forumet sa en gång: "Är påven katolik? Bajsar björnen i skogen? Sover Dolly Parton på rygg?"

Alltså: Självklart vore det kalasskoj att ha ytterligare en träff! :D

Skulle man inte kunna ha en kvällsträff den här gången? Måndag 21 juni exempelvis? Då är det ju sommarsolstånd, dvs. solen är uppe längst tid på året. Få saker är så härliga som att köra bil en sommarkväll! :) Att jag sen behöver jobba alla helger jag kan bidrar också till att jag föredrar att träffas på en vardag...

/Masten
Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Näääääää ! Ännu en träff som jag kommer att missa.
Z4:an levereras först 31/7....*suck*

Hobbe: Lugn, bara lugn, vi ordnar en träff i augusti/september också så småningom :)

/Masten
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Kvällsträff låter toppen!! Kanske har jag fått in mina Angeleyes då, även om det inte blir becksvart så syns de ju bättre i mörkret.

/Caspar
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Klart man kommer!
Kanske kan avsluta med en cruise genom stockholm.
Ses vi vid brostugan så kan vi ju ta vägen genom stan och sedan norrut. (Drottningholmsvägen, Norrmälarstrand, genom tunneln och upp på Sveavägen, ut vid Norrtull). Kan se rätt pampigt ut med 3-4000hp Z3:or på Sveavägen.
Tar vi Stockholm på tillbakavägen (förutsatt att vi varit i norrort och busat) så kan vi köra Norrtull, Sveavägen, kungsgatan, Brigerjalsg, Hamngatan och upp på Svea igen, kanske stanna till för en flottmunk på McD efteråt, med alla bilarna parkerade längs Sveav = riktig raggarrunda :-)

En sak att tänka på med en vardagsträff är väl att försöka undvika rusningstrafiken som kan vara rätt påtaglig norrut på eftermiddagarna.

En annan fråga är väl vad vi vill med våra träffar!?
Vill vi synas, träffas och snacka skit, mäta våra hästar mot varandra eller "racea" på små slingriga vägar?????

Ett förslag på en slingrig väg, för att slippa köra hela vägen upp till Norrtälje är vägen mellan rosenkälla och vallentuna. Antingen över Arninge eller med start från Gillingebanan. På så sätt har vi en lite rolig väg som för oss åter mot Stockholm. Vill vi förlänga sträckan så kan man åka från Vallentuna till Upplandsväsby på småvägar.

Z3MPOWER
Visst är det kul med en kvällsträff! men 21 jun är en måndag, är inte det lite roligare med träff senare i veckan? dem flesta är väl som jag och har måndags ångest :-) ?
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z3c: Kan Du tänka Dig ett bättre sätt att bota ångesten??

Senare i veckan blir väl svårt, midsommar på fredag om jag minns rätt..

/Caspar
Z3
76
Z3-MANNEN
Z3 M Roadster -97
Estorilblau
Jag e på... Vad som helst bara jag klarar mig på en full tank, typ 40 mil ;)
Thomas Wadsten
Jag hänger gärna på. Det spelar inte så stor roll om vi kör en vardag eller en helg. Det där om att åka i stan låter jävligt kul.
vi hörs och syns.

Några fler som är intresserade? Vilken tid kan det vara lämpligt att träffas? 19? 20?

/Masten
Jag kommer om tiden bara blir spikad. Eller har vi fåtte ett satt datum??? Jag har läst igenom detta 2 ggr nu... när blir träffen av.. vi ju har ordning på bilen då!
Mr Hamann
Varför inte någon dag i slutet av veckan innan midsommarveckan. Then I´m på! :)

Beppo? You to?

// Mr Hamann
då är jag borta på en svensexa till helgen.
Men mitt i veckan funkar. Kanske en Onsdag? Men som Maxey säger det är dags att spika ett datum sedan kan man inte komma just den dagen så kommer det ju finnas fler tillfällen.

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Trodde att 21 var spikat??

/Caspar
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Bara man vet datumet iförväg så att man kan planera lite så.....
Hur har ni andra det med semestrar? Jag tar som vanligt sen semester, med början v29.... Och då måste man ju "bilivisera" sig lite...

/B
Jag tycker att vi kör på 21 juni. Fördelen med att ha träffen på en måndag istället för en fredag är att det - förhoppningsvis! - inte är alltför många fulla människor ute när vi kör på Stockholms gator som kan tänkas kasta en flaska eller hälla öl på någon eller några av bilarna. Bara en teori från min sida... En karavan med Z:or kan ju sticka i ögonen på vissa.
Vi hade ju en träff måndag 1 september i fjol, det var helskoj :)

Beppo: Jag är bortrest 4 juli till 1 augusti, så under den perioden får ni ordna Z-träffar här själva :)

/Masten
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z3-MANNEN: Varför bara en tank?? Det finns väl en och annan mack längs de flesta vägar!! Eller kör Du på hemkört eller nåt?? Tror dock knappast att vi tar en 40mil+ runda...

/Caspar
Mattias om nu 21 är spikad med tid och plats så kanske kan vi läga det i våra signaturer här på forumet oxå samt lägga ut en tråd med tid och plats på träff forumet samt på Z3 hemsidan?
Z3c: Visst kan vi göra det! Det är bara tiden som måste bestämmas. Jag tycker att samling vid Brostugan kl. 19 skulle fungera bra, vad säger ni andra?

/Masten
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.