AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.307

BMW niederlassung

fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
jag var i düsseldorf förra helgen och spanade in BMW Niederlassung. rena drömmen! tre våningar med beg bmw! ca 500 bilar under samma tak! billiga dessutom! varför har vi inte sånt här i sverige? den äldsta bilen som fanns var en 840CIA. bottenvåningen fanns det e65 och e39 m5 mm. andra våningen fanns det e39 och e38 överallt! tredje våningen z3,z4 e46 Ti och mycket mer! jag bara dreglade hela tiden... på andra sidan gatan hade BMW sin nybilsförsäljning. jag befann mej i himmelriket!

Är det någon som har erfarenhet av begköp på niederlassung? är ni nöjda med köpet? är bilarna prisvärda?
jag måste dit igen och kanske köpa min drömbil....

*om en människa behärskar allt, är hon inte obehärskad då?*
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag har handlat av BMW Niederlassung i Hamburg vid ett tillfälle. Jag var nöjd med såväl bilen som handlaren. Nu är naturligtvis ett enda fall inte någon omfattande grund att gå på, men om detta tillfälle är representativt skulle jag inte tveka att rekommendera andra att göra samma sak
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Men i Hamburg fanns det inte så mycket bilar, som i Dûsseldorf skulle jag tro. Jag var i Hamburg (Niederlassung) och tyckte att priserna där skiljer sig inte så mycket med sverige vad gäller bilhandlare.
No
5.161
Nockenwelle
Om jag minns rätt finns det fyra Niederlassung i Hamburg, så det är mycket möjligt att inte vart och ett av dem har lika många bilar som Niederlassung i Düsseldorf. Nu är det nästan fyra år sedan jag köpte bil i Hamburg, så hur priserna står sig idag vågar jag inte uttala mig om. Vad jag kan säga är dock att bilen var i ett mycket fint skick och jag körde med den i tre problemfria år innan jag sålde den. De säljare jag kom i kontakt med på Niederlassung var också bra att göra affär med.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag var där i våras och jag kan säga att det är nästan bättre och köpa en bil i Sverige. Det stora begagnad-marknaden på BMW i Sverige gör att man kan göra bra affär här hemma.
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Var spekulant på en M5 -94 år 1999. Den var köpt på Niederlassung! Jag tyckte att det var något skumt med serviceboken och då berättade ägaren, som köpt bilen på Niederlassung, att bilen inte haft någon servicebok när han var spekulant på den! Han köpte den bara under förutsättning att han fick med en servicebok!

Lätt som en plätt så skrev dom ut en och så köpte han bilen!

Jag köpte inte den bilen fast den såg väldigt fin ut och att det inte på något sätt fanns anledning att misstro varken bilen eller dåvarande ägaren!

Per L
No
5.161
Nockenwelle
Lite oklart vad du menar med serviceboken här. Att de skickar med en servicebok som den kommande ägaren kan stämpla sina servicar i är ju inget konstigt. Värre skulle det vara om de i efterhand stoppar i stämplar för service.
Om jag minns rätt ägs Niederlassung direkt av BMW. Om det förekommer fusk med serviceböcker på Niederlassung skulle det ju betyda att moderföretaget i praktiken sanktionerar ett sådant förfarande, såvida inte säljaren i det här fallet gick emot gällande rutiner och policy.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Finns det någon hemsida för BMW Niederlassung i hamburg ocg dussleldorf?

MvH Bmw 4-ever
li
1.959
liste
535i -89
Per L och Nockenwelle - Om försäljningsstället har servat bilen sedan ny är det väl helt ok om dom skriver i de servicar de har gjort (och loggat i sina datorer) i en nyare servicebok, om denna av någon anledning förkommit, eller...?
No
5.161
Nockenwelle
liste: instämmer helt. Har själv köpt en bil i Tyskland som bara varit hos en firma, som sålde den som ny, som gjort all service på bilen, som sedan bytt in den, varpå jag köpte den.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
ser heller inga konstigheter med att BMW-firman stämplar upp en ersatz-bok om de skött servicen. att däremot en tysk BMW-firma skulle förfalska en servicebok från grunden är för mig i princip otänkbart. klart att det kan finnas en försäljare som vill ha lite mer bonus, men han skulle bli av med jobbet på ett hjärtslag om det kom fram vad han gjort!
hur som helst, jag har handlat mycket bilar på niederlassungar, och har hittills alltid blivit nöjd. proffsigt bemötande, fina bilar, men knappast billigast. hos dem ska man handla om man vill ha en garanterat fräsch bil som ska hålla många år, inte för att tjäna snabba pengar.

mvh Johan
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Fabi: Jag har endast goda erfarenheter av att köpa bil i Düsseldorf.
Iofs så hade vi redan valt ut en bil via deras webb och var nästan helt 100 på att vi skulle köpa den.
Vi köpte en bil med Europlus garanti och allt, det enda som strulade var att det drog ut lite på tiden.
Vi räknade med att kunna göra affären på en dag, det tog tre arbetsdagar istället.
Vi betalade kontant, troligtvis så ville dom ställa bilen i ordning innan vi tog den.
Dom bytte tom knoppen till växelväljaren för den hade en mindre repa på sig.

Peter78: Här är adressen till Düsseldorf.
Länk

Här har ni lite bilder från BMW Niederlassung Düsseldorf om ni är intresserade :)
Länk

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
tack så mycket! jag kommer troligvis att åka dit igen!
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Det kan ju vara så att firman skrev i (den tomma boken) dom servicetillfällen som bilen faktiskt genomgått! Det vet jag inget om!

Hur som helst hade dom gjort ett misstag som gjorde att man blev misstänksam över om boken var "original "och äkta!

Per L
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
liste>>> servicen behöver inte vara gjord på samma verkstad som säljer bilen. är det BMWs återförsäljare kan dessa få fram all data på bilen som registrerats på en annan BMWverkstad. det är även så i Sverige.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Per L:

Kan nästan säkert säga att det var den fd ägaren av bilen som slarvat bort serviceboken och inte BMW...

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.