|
|
|
|---|---|
|
Hejsan all trevliga 7-serie personer! Nu är det så att jag har en fin M30 motor, men dock med lite ventilknack. Jag vet att kamaxeln är sliten och har planer att byta den osv. Men ventilerna har börjat låta mer o mer. Jag misstänker att oljan hjälper till lite med detta? Det är dags för service o den är relativt svart. Så nu till min fråga. Om jag häller i ny fin superkvalitativ olja bör väl ventilerna tysta lite? o i sådantfall vilken olja rekommenderar ni? Är det inte så att om man har haft mineral olja innan o häller på syntet olja att det börja rengjöra motorn o ställer till med bekymmer? MVH BaaDer Småbilar är under 5 meter | |
Siba |
hej om du har kört påmineral olja bör du fortsätta med det annars så kör finare hel syntet,,,angående ventil knacket har du justerat ventil spelet,dom vill ju gärna spela lite efter många mil har inte vipparmarna skålat sig så är det bara göra en ventil justering så blir dom tysta ,, väldigt bra motorer kolla får du se. V12 Vad Annars |
|
Hej! Ett tips nu på direkten>>>Upp med kåpan nu på en gång och kontrollera banjobultarna som håller oljeröret,brukar ha en tendens att lossa o då går slitaget fort på kammen. Oljan spelar mindre roll när du nu ändå måste upp med toppen för en seriös renovering(ta en olja med bra kvalitetsklassning bara)..Byt olja oftare så KAN slitaget minska tills du oundvikligen måste fixa kammen..Men kolla som sagt bultarna.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.