AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.212

handskfack problem. e30

Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
Hellu!

Det är såhär att nu kan jag inte öppna mitt handskfack i min cabbe, den vägrar verkligen att öppna sig.. och den är inte låst med nyckeln :) känns som om man kan slita loss handtaget för det men det vill jag ju inte göra.

undrar om någon har något trix för detta problem att få upp det ?

Mvh

Ge mig mer kraft!
Du kan skruva av luckan, och sen se vad som är problemet. Ta en skiftnyckel och skruva av de 3 (?) skruvarna på baksidan... lite svårt att komma åt är det dock.

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
Du menar undertill om man säger så?

Hmm, får väl försöka med det och hoppas på det bästa.. är det något ovanligt på e30 att låsmekanismen pajjar på handskfacket?

Mvh

Ge mig mer kraft!
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Det är extremt vanligt att de går sönder...
Jag hade väldigt svårt att hitta ett lås på skroten som fungerade..
Lars
Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
ok, råkade slita bort själva låskolven med "handtaget" och så såg jag bakom att själva låsningssaken hade skurit ihop typ.. låskolven och den där saken den sitter på är ju fortfarande hel..

men fick upp allt och nu har man ju hängt upp det med ståltråd, hehe.

men blir att leta efter själva grejjen som låser fast upptill på skroten..

tack för svaren :)

mvh

Ge mig mer kraft!
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Tja. Köp ett nytt handag hos BMW.Jag gjorde de till min 325:a. Kommer inte ihåg exakt hur mycket det kostade men va väl ca:300:-
Jag har samma problem. Råkade rycka sönder handtaget då den var låst så nu har jag handtaget i handen :(

Jag har skruvat bort skruvarna på baksidan, så nu "hänger" den i låset.

Jag har inte lyckats ta bort den även fast handtaget är bort. Har testar o peta och greja därhantaget satt förut så mycket det går, men inget funkar.

Jo jag har sökt men hittade inget liknande.
Sv
9
Svento
318i "88, motor från "93
Normalt lämnar jag in bilen när nåt inte fungerar, men en sån här sak kanske jag ändå skulle kunna fixa själv... Vad heter själva detaljen som är sönder när man inte får upp hndskfacket? Vad ska jag alltså säga på skroten att jag är ute efter.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.