AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
707

Konstigt oljedropp, Bild finns!

Da
94
David N
E91 325dA M-sport-12
Den här grejen sitter precis vid oljefiltret på min 325 E30! Vad är det för något? Jag menar den som sitter till höger med oljedroppen på.

Länk:
Länk

Det läcker olja från den. Särskilt när man har kört en kort sträcka eller om bilen har stått lutad, t.ex. om den har stått uppallad.

Tacksam för snabba svar!

// David
Da
94
David N
E91 325dA M-sport-12
Finns det verkligen ingen här som vet vad det är?
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Ser precis ut som en oljekylar-anslutning. Sitter det en likadan ca 3-4cm under? Det enda som skiljer mot min oljekylar-anslutning, förutom att det sitter slangar fastskruvade, är det sitter någon slags detalj i hålet som jag inte vet vad det är.

------
BMW CS #04839

Min 525i: Länk
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Det är bara ett lock av aluminium med en oring i... om du kollar på bilden noga så ser man att det sitter en form av cegerlåsning som håller locket. Bort med den, dra ut locket med en polygrip, byt oring och sätt tillbaks igen. busenkelt, gör det dock i samband med ett oljebyte för det kommer en skvätt olja, plus att man får mäta storlkene på oringen eftersom jag inte kommer ihåg dess storlek.

Diesel-räsern
Da
94
David N
E91 325dA M-sport-12
Perfekt! :D Tack så mycke för svaren!! Då provar jag och byter oringen!

MVh David!
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Jag kom på att man kan köpa hela det lilla locket komplett med oring på bmw. Tror det kostade typ 40-50:-

Ocjh då är det bara att rycka väck den gamla och dit snabbt igen med den nya så spiller man inte så mycket olja om man är lite klurig...

Diesel-räsern
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.