|
|
|
|---|---|
| Tjena är det någon som varit och tittat på den här Länk | |
|
Ser fin ut, var i Sthlm ligger firman? Mvh |
|
|
Bilen ser fin ut men varför skriver man "all utrustning" när det tex saknas sportstolar, navi m.m?? Välutrustad vore ett bättre ord. Firman ligger på Götgatan/Skanstull nästan vid brofästet mot Globen. /Rickard |
|
|
Knappast välutrustad heller... Ny bild 16april- Länk |
|
|
Jag tycker priset verkar något högt. En -99:a kan vara uttagen redan -98 och det är nu -04. Bilen har INTE all utrustning. Den säljare som använder orden så slarvigt skall man kolla extra noga. Är det en importbil? Har den DSC eller är det endast antislir ASC (många tror att detta är antisladd) Den kan vara värd att titta på och kolla mil o service, ägarhistorik, däck mm o diskutera priset. /Ola Skön, skönare, BMW |
|
|
Soki: Håller med, ändrar till standardutrustad... /Rickard |
|
|
Dessutom är det en handlare som säger sig ha BMW, Audi och MB som inriktning. Jag kan ju förstå om den t.ex. den lokala Saab handlaren inte har koll på att det finns skön utrustning som dubbelglas, softclose o.s.v. och därför missbrukar orden "fullutrustad/all utrustning", men när den saknar Navi... HALLÅ! /Wille |
|
|
Sailor: Vad är det för skillnad på DSC och ASC? Bmw om du älskar att höras.. |
|
|
Sebbiis: ASC+T: Antispinnkontroll, ASC+T , som är integrerat med DSC , förhindrar att de drivande bakhjulen spinner loss och säkrar bästa möjliga väggrepp och körstabilitet. Om det finns en tendens till hjulspinn, exempelvis vid start eller acceleration ut ur en kurva, minskar den elektroniska motorstyrningen drivmomentet. Om detta inte räcker, bromsas det hjul som spinner eller båda hjulen, tills bilen återfått väggreppet. Vid vissa tillfällen kan du ha nytta av ett hjulspinn, t ex om du kört fast i en snödriva och ska gunga dig loss. Därför kan ASC+T kopplas ur vid behov. ASC+T är ett mycket bra hjälpmedel för framkomligheten och säkerheten, särskilt på vintervägar. DSC: DSC, Dynamisk stabilitetskontroll , är standard för alla nya BMW. Systemet reglerar kontinuerligt stabiliteten hos bilen och kan direkt korrigera tendenser till instabilitet, som understyrning eller överstyrning. Genom mätning av hjulens varvtal, tväraccelerationen och girhastigheten avläses i vilket tillstånd din BMW befinner sig och hur den rör sig. Värdena jämförs med rattutslaget och gaspedalens läge. I samma ögonblick som sensorerna upptäcker en tendens till minskad stabilitet, aktiveras effektiva motåtgärder, som återför bilen inom säkra gränser. DSC ingriper då i motorstyrningen och sörjer dessutom vid behov för att hjulen bromsas individuellt. Detta sker inom loppet av några millisekunder. Bilen stabiliseras och tendenser till sladd förhindras direkt. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Förtydligande: ASC+T är ett antispinn-system medans DSC även är ett Antisladd-system. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Andersson_CSI Kunde inte sagt det bättre själv! :=) /Ola Skön, skönare, BMW |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är just det systemet man ska vara vaksam på när det gäller årsmodell -99 av E39. De har nått "fabrikationsfel" på ASC/DSC modulen som förmodligen drabbar alla 99 förr eller senare. Jag vet personligen ett 40 tal -99 som drabbats av elektronicfel på kontrollmodulen för ASC/DSC en repsats(ny elektronikmodul) kostar ca 8500 kr hos BMW sedan ska den bytas och kodas också. Motsvarande "repsats" kostar i Tyskland ca 3500 kr. ganska lätt att byta,men du måste betala för kodningen. Att leta på skrotar är i stort sett meningslöst, soprent på dessa, likaså i UK. ///MVH Hasso Länk |
|
Om man bara har ASC, är det riska att modulen går på dessa också? Eller är felet förknippat med just DSC? Vad kostar kodningen? Mvh Hasse |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Gäller både ASC och DSC moduler vad jag erfarit. 99(09/98) var första året när elektronicmodulen flyttades ut från kupen till motorrummet och byggdes ihop med hydralenheten. Vet inte vad det kan kosta nån 500 hundring säkert beroende, var man lämnar bilen, högre timpenning i storstan. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack Andersson! Bmw om du älskar att höras.. |
|
|
"Man blir inte lyckligare av pengar, men jag gråter hellre i baksätet på en Jaguar än i baksätet på en buss" är orginalet. Det var författaren Francoise Sagan som sa detta under 50-talet. Även Barbara Streisand sa i en TV-intervju på 80-talet sa: -"Man blir inte lyckligare av pengar, men jag gråter hellre i baksätet på en Jaguar än i baksätet på en buss" |
|
|
Hejsan gott folk.. En vän har kikat på en 528 -99 på nätet här på börsen, och den har nästan allt i utrustningsväg den har gått liite för mycket kanske och priset är onormalt bra!!! Är det någon som vet något om den eller? Den har vart ute ett tag. Här är länken iaf : Länk Mailat ägaren ett par ggr, han säger att den är i bra skick, när jag frågade om omlackering då skrev han att han ej kunde se några lackskarvar, // Sebbe Bmw om du älskar att höras.. |
|
|
en sak till, jag hade en cosmossvart tidigare och den va lite mer grå/svart, denna ser ut o vara Diamantsvart kanske välpolerat elle? hehe.. Bmw om du älskar att höras.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.