|
|
|
|---|---|
|
Jag har svetsat i en fullbur dvs kastat ut baksätet satt i riktiga stolar. Så nu undrar jag eftersom jag ska kontrollbesikta bilen snart. Lär jag göra en reg besiktning för att få ha buren sitta i bilen vid besiktning? Och om jag lär regbesikta lär jag även göra en kontrollbesiktning efter det? Tacksam för svar.. | |
|
du måste reg besiktiga om du sedan måste göra en vanlig kontroll efter det vet ja inte --- WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu! |
|
zemren |
Inte behöver man väll regbesikta bilen för att ha bur?!... ///zemrén |
|
man måste regga den för 1 passagerare, det blir ju lite trångt i baksätet ! När man regbes bilen behöver man inte göra en kontrollbes efteråt om bilen godkänns på regbes ! |
|
|
Montering av bur/burbåge kräver registreringsbesiktning. En kontrollbesiktning måste utföras trots att en registreringsbesiktning har utförts, detta är två helt skilda tjänster. Däremot går det bra att få de utförda samtidigt... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Ok Äer det en reg besiktning med vägning 900kr eller en enkel reg besiktning för enstaka ändringar 300kr | |
|
En till fråga.... Kan man göra först en kontroll besiktning med bur och Med orginalmotorn Och senare reg besiktiga den för 1 pass. Det borde ju bli ett föreläggande om reg bes på kontroll bes?? Man har ju 2 månader på sig att regga om. |
|
|
Det är en registreringsbesiktning av tidigare godkänt fordon, kallad A2. Upptäcks vid en kontrollbesiktning att det finns en icke registrerad bur i fordonet föreläggs den om registreringsbesiktning, man har då en månad på sig att utföra denna... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Ok.. Jag uppskattar verkigen dina snabba och kunniga svar jesperado. Då kan jag med andra ord åka in och göra en kontrollbes och få ett föreleggandeatt innom en månad reg bes den.. Dom besiktar väl bara cupen i bilen vid reg bes inte vad man har för motor mm. |
|
|
I princip ja. Men bilen ska t.ex. identifieras, detta medför att chassinumret i motorrummet kontrolleras. Skiljer sig då motorn utseendemässigt från "rätt" motor kan ingenjören reagera på detta. Inte speciellt troligt, men risken finns... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| ok tack för hjälpen då blir det nog 2 motorbyten på en månad för mig.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.