|
|
|
|---|---|
Strukt |
Hej, Jag är i funderingar på att köpa en "ny" bmw. Men jag är osäker på vad jag egentligen vill ha. Jobbigt är det också då jag bor i Sveg och har ganska långa sträckor att åka om jag vill titta på de mest attraktiva annonser jag sett. Som ni ser står det att jag har en BMW 318is, men den är borta för länge sedan... jag kör just nu en saab 900 från -85... jag kan inte påstå att den är så upphetsande..., den används endast för transport A-B. Nåja, det jag vill är att få lite hjälp med bilval baserat på mina kriterier jag skriver upp nedan vad jag kan komma på, ni får gärna komma med egna funderingar om ni vill, bara ni håller er inom prisklassen! Prisklass: 30 000 - 40 000 (absolut max 40 000, inte ett ÖRE över) Kaross: E30 / E34 (Dessa tycker jag personligen är snyggast) Miltal: Beror lite på, om det är service gjord så är det ok med högt miltal? Utrustnings KRAV: Servo, (Bra om det är ABS men inte ett krav) Bilen skall i övrigt vara FRÄSCH, och det skall inte vara något stort fel som måste fixas. Ingen diesel, skatten spelar ingen större roll, men försäkringen skall vara hyffsat billig. Bilen skall vara ganska billig i drift. Drömmen vore faktiskt en till 318is -90 i utmärkt skick, det är jag beredd att betala för.... men jag har inte hittat något ännu. Ställer jag för höga krav? isåfall får ni ta mig ned på jorden igen! /Operator! Please give me the number to 911! |
|
Om försäkringen ska vara "hyfsat" billig återstår nog endast de fyrcylidriga varianterna av e30/e34 M3 borträknat. /Simon |
|
|
Kanske en 730/735i E32 mycket prisvärd bil,hyfsade driftskostnader om man kan skruva lite själv. Underbar komfort och superkvalitet! //K |
|
| Hängde jag med här. Du skickar av den 318 du har, bara för att drömma om en ny 318? | |
|
Vad är då syftet med att byta bil? Lägg ner pengarna på att fräscha till den du har... Polarbear |
|
| e32:a SJÄLVKLART, jag skulle satsa på 735i....mest BMW för pengarna | |
|
Robert, han skriver ju att hans 318is är borta för länge sedan. Jag kan inte så mycket om de olika e30 & e34 modellerna men personligen så skulle jag ha försökt få tag på en 325ix (ev touring om behovet finns) i riktigt bra skick (ingen rost) och se till att rostskydda den, då borde du ha en bil som duger att åka med ett tag. /Hans |
|
|
För 40 000:- Bör du hitta en snorfin 520i E34 24v - det hade mitt val! Att köpa en E30, M3/Alpina undantagna, för 40 000 är i mina ögon komplett vansinne. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
Strukt |
Mjo, 520i har jag tittat lite på, verkar helt okej. Är dom fyra cylindriga varianterna av 5-serien något att ha? som 518i till exempel, om inte annat är dom väl rätt billiga att äga och suger inte lika mycket soppa?. /Operator! Please give me the number to 911! |
|
Håller med Kalle, du kan hitta riktigt fina och bra utrustade 520 alt. 525 E34 för de pengarna, annars är en sen 320 E30 ingen bil som är fy skam heller. Att köpa en 735 eller 730 E32 när man vill ha en billig bil är vansinne, även om inköp är mycket billig, och man kan meka själv faller bilen på försäkrings- och skattekostnader. Good luck! E38B12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.