|
|
|
|---|---|
|
Hej! Efter att ha suttit och letat bland alla tidigare inlägg utan att bli något klokare undrar jag nu igen: Hur sänker man en 520 touring -92 med nivåreglering?? Att man utan problem kan sänka fram har jag förstått. En del skriver att man kan "data" sänka den hos BMW, en del skriver att man kan justera nivåreg. så att den sänks genom att vrida nåt under! Skall man sänka bak alls?? Vad skall jag göra? Snälla försök att hjälpa mig att lösa detta en gång för alla! | |
| Jag ersatte nivå dämparna med Bilstein Sprint och pluggade nivåreg. Är mycket nöjd. | |
|
Jag hade tänkt att försöka behålla Dämparna eftersom dom e helt ok. Jag vill bara sänka lite så att man får bort den fula "gluggen". Men alla svar och tips är välkommna. Ös på! |
|
|
Ok.... jag kanske förhastade mig..... Om jag byter till vanliga dämpare, var pluggar jag nivåregleringen då nånstans?? Ös på! |
|
|
Om man bara sänker lite fram då? (35) Blir det konstigt med nivåreg. Och blir väghållningen skum oxå då? Ös på! |
|
|
Antar att du tycker att den är lite hög fram enbart? Köp 2 original M-fjädrar fram bara från BMW, tror att de sänker 15-20mm, och du kan använda vanliga billiga dämpare i fortsättningen också... Har sänkt min fram med 40mm och det vart lite EPA-traktorstil tyvärr... Mvh |
|
|
Finns M-fjädrarna bara att köpa på BMW? Passar dom min 520-92 touring då? Ös på! |
|
|
Lyckades stoppa in ordet "bara" lite i onödan... =) Om inte BMW har M-fjädrar till din modell (det har jag riktigt svårt att tro, de kostar runt 600:-/st) så kan du leta efter "piratfjädrar", men ta några som inte sänker för mycket - 40mm är rätt mycket, problemet är att det är lite svårt att bara få tag på 2 st. Mvh |
|
|
En får tacka för alla svar! Nu e jag nöjd!! Ös på! |
|
|
BMW tar 890:- styck för sportchassiefjädrarna fram. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.