|
|
|
|---|---|
|
jag har sökt på forumet o läst mkt om det här problemet med att soppa mätaren "fastnar" eller hänger sig. det har hänt på min oxå nu. min fråga är varför det sitter två kontakter på den högra givaren? o vilken av den det är som till mätaren. jag mätte moståndet på bägge o den ena fick jag 345 eller nåt liknande men den andra 0. den på vänster sida fick jag 72. borde inte det va samma som höger? om bilen står plant. efter varje gång som jag varit o tafsat på sladdarna så flyttar sig mäter (förusatt att jag kört mellan gångerna) men så stannar den igen o när jag är där o pillar så flyttar sig mätaren igen. om det kan va kbaelbrott men jag har mätt o fått fram att det är ca 14V... nån som har en bra lösning? __ Zeus Larsson Länk | |
|
Brukar vara glapp i sladdarna inne i tanken.kolla dem .Du sa att mätaren rör sig när du petat där .Står den på tom el? |
|
|
nej, från början stod den på 45 liter, sen när jag pilla lite o vred av o sen på tändningen så blev d ca 35 liter... sen när jag pilallite till så blev d 25 liter... o där står en nu... __ Zeus Larsson Länk |
|
|
inne i tanken? hur kollar man där? ska man skruva på den grejen som slangarna sitter i eller hur gör man? om nån som fixat har lust o skriva en mektips så hade d inte varit helt fel.. tack på förhand __ Zeus Larsson Länk |
|
|
ingen som gjort detta? __ Zeus Larsson Länk |
|
|
så här säger haynes (säger även att man skall ha en ny tätningsring och o-ring när man monterar ihop allt igen) ta loss baksätet och därunder hittar du en lucka som du skruvar av, under den har du kalaset, ta av dom 2 elkontakterna som sitter där.. ta väck klämmorna som håller slangarna runt paketet och ta sen väck slangarna, lite bensaspill lär du få nu sen skall du skruva loss en låsring, enklast om du har ett verktyg att greppa med och skruva motsols tills det släpper... observera att det är bäst att göra detta när du har lite eller ingen soppa i tanken...kan också vara så att du inte behöver ta loss allting, utan det kanske bara är så att kablarna eller kontakterna är skadade..men jag tog med hela beskrivningen ifall det skulle vara värre :( MVH Johan K |
|
|
ta ur säkring 18.. starta bilen så tömmer du slangarna på soppatrycket ger mindre spill.... tror du bara har glapp i kontakten, byt den istället innan du ger dig på att plocka ur hela skiten... gjorde detta själv nyss... :-) men som sagt du har glapp i kontakten uppe... så byt den först... Min pärla :-) Länk |
|
|
sitter två kontakter på höger sida för den ena e till givaren å den andra till soppapumpen..... Min pärla :-) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.