|
|
|
|---|---|
|
Hej, E de någon här som har nån vettig teori om vad som kan va fel. Om jag ger bilen full gas och accelererar,så blir det en fördröjning på ca 1/2 sek vid 4000 rpm o sen fortsätter den o varvar till ca 5000 rpm,där blir det en ny fördröjning på ca 1/2 sek.Den varken misständer eller pluddrar.Den bara slutar varva,precis som om den måste tänka efter vad den ska lämna i bränsle,innan den sen fortsätter o varva. Eller e de kanske så på alla 24V utan vanos? MVH M-ogge | |
|
Det där låter som ett typexempel på slut kamaxel, men det kan ju också bara vara ett överfullt (med skit) bränslefilter och det är nog troligast... Mvh |
|
|
TAck rob, men jag tror inte de e problemet,eftersom den varvar ut helt o hållet tills varvtalsbrytaren går in.De e bara så att de e en fördröjning på varvökningen vid 4000 o 5000 rpm. Hade kammen/kammarna varit slut så hade inte bilen gått som en klocka i övrigt.(det finns inte ett ända litet tickande från motorn överhuvudtaget.Kanske e de bränslefiltret,ska ta o byta det.(de e visserligen bytt för 800mil sen,men man vet ju aldrig)Jag skulle tro att de har något med bränsle styrsytemet att göra,eftersom den tvekar vid nämnda varvtal. Men frågan e ju bara vad som spökar, databox,lamda,kamlägesgivare etc.Eller om de e nåt annatElektronik kan va ett smärre H****. Alla tips e välkomna,det borde ju vara nån annan här på forumet som haft nåt liknande problem. MVH M-ogge |
|
|
På 800 mil kan inte mycket ha hänt med filtret, tycker också det låter som nåt tråkigt elfel... Åk till BMW och kolla felminnet så får du förhoppningsvis lite mer på benen. Mvh |
|
|
Jag ger tyvärr inte så mycket för mekanikerna på BMW HBG.Jag hade min förra bil där för felkontroll.Den misstände i växlingen mellan 1-2an (automat).BMW körde en data analys på bilen,den visade ingenting.Dom provkörde bilen och påstod att de va inget fel på den. Jag var bara en gnällig kund enligt dom.Konstigt nog så märkte alla andra att den misstände utom BMWs mekaniker.Höll man på bromsen och gasade så missade den otroligt mycket. Jag bytte lambda sonden (BMW original) utan nån förbättring.Sen fick jag bilen testad av en Mekonomen ansluten verkstad,där hittade dom följande fel.Lambda värde oläsligt 25-50% och jordfel plint 13 i styrboxen.Denna testen tog 2 timmar och kostade 1800:-.Satte i en beg.styrbox och vips så gick bilen som den skulle.BMWs data kontroll=skit enligt mig. Vet även flera andra som varit och fått bilarna testade,samma visa där,inget fel.Trots bla skithög HC halt,ryckig gång,vandrande tomgång mmmmmm Därför söker jag först här på forumet efter hjälp,innan börsen halas upp och skrikande lämnar ifrån sig 1800:-. MVH M-ogge |
|
| Min kamaxel är totalslut och ibland tvekar den att varva viadre när man drar en fullgasrepa. stannar på 4500varv och hakkar lite sen går den vidare. Din kam kan vara ställd så den inte tickar men är ändå helt slut | |
|
Jag kan inte ställa ventilspelet på min bil 24 ventilaren har hydrauliska ventillyftare. Den hackar inte heller,den bara tvekar. MVH M-ogge |
|
|
Jag har samma problem på min dock har jag en äldre motor så jag vet inte om det är relevant i detta fallet men problemet har visat sig vara mängden bränsle i tanken. Har jag minst 20L i tanken tvekar den inte. AF-Racing Länk |
|
|
dbfreak, jag vet inte hur det e me dom gamla 535 orna,men jag vet att många som har haft e34 535,har fått chipsat bort tvekningarna.Det är tydligen ett standard "fel" i styrsystemet. MVH M-ogge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.