AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
860

Bredare däck fram?

Kan man ha bredare däck fram? vad blir summan av det?

Ex. 195 fram och 185 bak.... jag har inte så nu utan 195 bak men dom börjar bli slitna så jag tänkte skifta men det kanske inte är så smart med tanke på bredden?
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Det går:)
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Det har jag aldrig hört om, ingen gör vel det? Jag tycker det låter helt fel. Det ska ju vara bredare däck bak än fram!

Men om frågan är om det går och om det är ok att köra med så vet jag inte.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Beror lite på vad du ska ha bilen till. Det optimala är ju självklart samma dimension runt om om bilen har 50/50-viktförhållande.
Tycker man bilen är för överstyrd kan man laborera med bredare bak än fram och är den understyrd så testa att sätt bredare fram än bak.
Behöver inte vara mer fel att ha bredare fram än bak än tvärt om.
Man ska helst köra på bredast bak... MEN.. jag körde igenom sbp förra året med 185 bak och 195 fram utan att de sa nått om att det skulle vara fel.. Kan ju vara så att de missade det(?) men jag tror inte det.. De brukar vara petiga mot mig *grrr*

En helt annan sak, Tara Reid är gudomligt vacker!
Prova, tar väl inte så många minuter att skifta däck?

Är så små skillnader att det knappast märks. Vore skillnad om du hadde 215 fram och 255 bak, då skulle den nog bli tungstyrd om man skiftade :)
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Jag har besiktat en bil med olika bredd på bakdäcken. Det ena var ett gammalt dubbdäck med urpetad dubb och det andra ett sommardäck.

Besiktningsmannen påpekade att det inte var en lysande kombination vilket jag höll med om. Det blev då inget i protokollet i alla fall.

Mvh / Stenback
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.