|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
stefannorr |
hasso> han upp på 8896 nu idag,sorgligt o behöva gå in på 9000 nästa vecka. : ) |
| Måste också inflika att min 528 (Nästan tvilling med Hassos; AAN889) ser finare ut än de flesta e39 -01 och upppåt som jag sett och då har bilen gått över 22000mil(långpendlar med bilen). Även där är det faktiskt nybilsdoft kvar i bilen när man öppnar dörren! Givetvis ligger svaret i skötsel o service och att den är väldigt lugnt körd (är ju ingen racer) men det är ändå otroligt vad fin bilen är o vad fint den går. Kände ingen skillnad när jag provkörde en motsvarande 525 -02! Att bilen sedan är i nyskick undertill är ännu härligare då den gått året runt. Men givetvis finns det ju folk som är experter på att risa ner vad som helst o där slipper ju inte ens e39 undan. Då spelar det ingen roll om det är en 96 eller 03... | |
| Håller med Hasso om att det känns tufft ekonomiskt att byta sin fina E 39:a mot en ny vagn (Min är en 96:a i kanonskick) när man knappt märker någon skillnad på bilarna! Förr i tiden så märkte man stor skillnad nästan varje gång man bytte bil. När BMW kom med sin enligt min åsikt mästerliga E39 mod. så var dom minst 5år före alla andra biltillverkare! Jag har testat HUR MÅNGA VILAR SOM HELST och finner knappt någon som ger mera för pengarna än en begagnad E39:a. Min har jag kört i många år och trots en del fel så kan jag bara säga en sak: Wunderbar! Längtar fortfarande efter att få ta ut den på en semesterresa till! Europa runt på 0,78 lit. milen varje år är nog oslagbart i denna klassen på en så stor och tung vagn med 2.8 liters motor. Manuell låda så klart.....Inredningen doftar fortfarande nytt i bilen!! Saknar bara läder i bilen.....Men då doftar det nästan FÖR gott........Må väl alla BMW freaks!!!!! | |
Kricka |
Har nyss köpt en 528 -96 med 15000mil på mätaren och den både ser ut som ny och går som en ny bil. Ganska imponerande tycker jag, har också sett betydligt mer slitna 01:or i bilhallarna som kostar det tredubbla!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.