AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.368

E30 eller E34 som förstabil?

Sida 2 av 2
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Här har du en E28 som nån har lagt ut 35000 på på 4 år!

Länk

Annars fanns det gör-det-själv-bilar:

Länk

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Håller med om att den inte vinner nåt skönhetspris direkt...
Re
79
Reodor
740i -96
528i -84
Man kan inte säga det bättre än rob_t_j72
"En E28 528 har allt: Väghållning, klös, bra ekonomi och riktigt fin komfort"
Snygg är den väl kanske inte... men rå!
iallafall sänkt :)
fast man kan ju inte köpa en bil man inte känner för, hur bra den än är.
Sen finns en rolig grej på E28 som vad jag vet inte exsisterar på någon annan bil. Det är att sätter man ett par fina 6x9" or i hatthyllan låter det som man har baslådan allan! har en hel del kompisar som kör volvo med halva bagaget baslåsa som är lagom avis :)
Vidare fördelar är att man får in 3 stora flyttkartonger i bagaget, vilken annan sedan får man det i?

sen kan jag inte förstå hur man lyckas lägga 35papp på 4 år? Då måste man ju ha bytt ut alla delar på hela bilen, och målat om den! jag har lagt 10 totalt inkl inköpspris, bara ommålningen kvar för mig...;) fast iof, lämnar man in den så drar det ju iväg förståss...

Vad du ska köpa... jag hade tagit en E34, men provkör några av varje innan du bestämmer dig... sen vet du nog vilken du vill ha :) Ps. prova gärna en E28 med ;)
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Kan varmt rekommendera E30. Gäller dock att hitta ett bra exemplar vilket kanske inte är så lätt.
Hade en E30 318 i 2,5 år och körde ganska ofta mellan Trollhättan och Lund (34 mil) utan minsta problem. Fick aldrig ont i kroppen efter långa körpass.
Du bör inte ha höga krav på utrymmen om du ska ha E30

Lycka till med letandet!
Er
24
Errku
520i -91
yozef:

Jodå, jag tittar runt. Jag har inte bråttom så jag har tid o hitta nån fin. Och några krav på mkt utrymme har jag inte direkt.
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Något jag lärt mig när det gäller bilaffärer är att ALDRIG ha bråttom. Det kan kosta mycket blod, svett och tårar...
Er
24
Errku
520i -91
Lyfter tråd för att berätta att det lutar mest åt en 525i -91, alltså med 190hk istället för tidigare 170. Får på så sätt en "bättre" bil än 325, men med samma hyfsat bra prestanda.
Dessutom drar ju -91 och framåt mindre bensin än tidigare årsmodeller av E34 :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.