|
|
|
|---|---|
|
Lambdasonde i min e30 är kass.....då är min fråga,är Biltemas grejer bra eller dåliga?...billiga är dom ju.... Kan man köpa en beg.?....eller man KAN ju,men är det att rek.? Mvh | |
|
Problemet med Biltema är att du aldrig vet vad du får. Ena gången kan det vara en BOSCH-produkt, och nästa gång kan det vara något billigt skräp, eller någon andrahandssortering någonstans ifrån. Biltemas strategi är att produkterna ska vara så billiga som möjliga, inte att de ska hålla så hög kvalité som möjligt! Detsamma gäller om du köper en begagnad - den kan ge upp efter 2 mil, eller 20 000 mil... Vill du vara på den säkra sidan: Köp en "märkesdel" . Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Jo,jag vet "hur" biltema funkar....:) Märkesdel är ju alltid bäst,vet detta också,men känns "fel" att betala för mkt..:) Micro då?.... |
|
| Om den är jättebillig är det ju värt ett försök. | |
| vad jag vet så har biltema garanti på sina delar, så om den pajar borde du kunna byta ut den. | |
|
Köpte min på micro för 700 eller nå sånt har iofs bara kört 1500-2000 mil med den, men den funkar som den ska iaf |
|
| Köp inte den från Biltema!!! Jag provade den på gamla 325a och bilen "tappade andan" i mellen registret och vid hård belastning av motorn. Verkade som om den inte hängde med på något sätt. Jag bytte sedan till en Bosch dito med förväntat resultat. Blir billigare i längen att satsa rätt. Du får ju vad du betalar för. | |
| Köpte en "Märkes lambda" hos BMW. Gav upp efter 2 år... =( | |
|
jag köpte till min på biltema. Fungerade jttefint i en vecka sedan slutade den att ge nåt värde. Kanske bara otur?!?! funderar på istället köpa på motornord, tror på den! |
|
| Köpte hos mekonomen till min 325:a. Den höll så länge jag hade bilen iallafall. | |
|
Men till en E30 86 eller 88:a kan man gott chansa. Såvida man inte planerat att hålla bilen rullande i 10 år till... |
|
| måste byta min oxå, är det värt att köpa en ny eller kan man chansa på en beggad? priset är ju 500 vs 1675 =) tror man ska chansa på en beggad ändå | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.