|
|
|
|---|---|
Hoelgaard |
Hejsan alla glada! Skulle ha igång min bmw 323i -79 efter några års stillestånd. Bilen vill inte starta, gnista finns, motorn går runt fint. Bensin verkar finnas till insprutningsenheten? kanske den heter, men jag drog ut några spridare och drog på starten men det kommer inge bensin ur dem. Kan det vara skit eller nått fel i insprutningsenheten alltså den som delar upp bensinen och vidare i slangar till spridarna. |
Hoelgaard |
Kan det vara bensinpumpen som är dålig? Vilket tryck ska det vara i systemet? Tacksam för all hjälp jag kan få... |
bmwracing |
Systemtrycket ska vara ca 4,5-5,3 bar och spridarnas öppningstryck ligger nånstans runt 2,6-3,8 bar. Under det öppnar inte spridarna. |
|
jag ska skrota en pump och bränsleenhet + spridare. dvs hela bilen utan motor typ :P BmW - enjoy! |
|
Hoelgaard |
Jag får igång bilen med startgas, alltså garanterat bränslefel. Det surrar nån sekund om bensinpumpen när man sätter på tändningen. Kan det vara filtret som beckat igen, för bilen har stått utan påfyllnings röret=öppet för skit att komma ner i tanken... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.