|
|
|
|---|---|
|
Mina stötdämpare börjar ta slut. Tänkte passa på att samtidigt sänka bilen en aning. Frågan är: Kan jag köpa "vanliga" stötdämpare och sänkfjädrar eller bör man köpa hela kitet med sport fjädrar/dämpare. Har dock ingen lust att lägga ut en massa pengar på denna bilen, så jag tänker inte köpa ett värstingpaket. Prio 1 är att det håller! Hoppas ni förstår min luddiga fråga. | |
|
Tips>>>Köp en seriös sänkningssats,dvs med riktiga sänkningsdämpare inkl. fljädrar,det blir nog en grej som gör bilen mer lättsåld senare+ att du vill ha kvar bilen ett längre tag ;) Naturligtvis KAN du sätta vanliga dämpare med sänkningsfjädrar med det blir då därefter,hyggligt men inte BMW mässigt+ att hållbarheten blir sämre på dämparna.. Mvh Janne. |
|
|
Beror på hur mycket sänkningen skall bli?? Standarddämpare kan inte ta för korta fjädrar, då det kan bli så att dämparna går ihop till sitt kortaste läge men fjädrarna har nått sitt kortaste läge innan dess, vilket kan vara direkt farligt, (fjädrarna hålls ej på plats..) Dämparna kan "krokna" D.v säga..sammarbetet mellan fjädrar/dämpare inte funkar ordentligt. kvinnor kan....efter att vi förklarat för dem...:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.