AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
896

M3 E36 -95 AC Schnitzer

Hejsan,

Jag brukar inte funderar så mkt på värdet av en bil om jag verkligen vill ha den men nu känns som det som jag skulle behöva lite riktlinjer iaf.

Bilen är en M3 -95 med 9.300 mil på mätaren. Jag vet precis vilka som har ägt den i sverige sedan den togs in 96. Avställd senaste 3 åren.

Allt utrustning som gick att beställa.

Och nu kommer det speciella. När bilen togs in 96 bygdes den om kraftigt. Det sitter AC-Schnitzer-chassi, schnitzer / recaro SPG kolfiberstolar i svart skinn, ratt, kolfiberinredning, pedaler, shortshift, fjäderbenstag m.m m.m ja allt från schnitzer.

Motorn är byggd av Köhler och har kolfiberinsug, kammar, kompl avgassystem med annat extraktorgrenrör, alpha-n system m.m.

Jag ska ha bilen som ett utgångsobjekt för en ny racer till mig och vill bara veta ungefär vad ni tror den ska kosta?

Jag vet ungefär vad jag får betala och vill mest kolla så det inte är för mkt.

Mvh Per
Ad
197
Adrian
M3 Coupé
den låter som en väldigt grym m3:a vet bara att köhler är grym på att bygga banracing bmw!!!! kolfiberinsuget kostar 25 000:-

så det är nog bara att handla kommer alldrig bli missnöjd!!

Min M3:
Länk
Är den gul?

/Johan

Ja den är gul, men inte länge om jag köper den :)
Måste varit den jag såg på Vallåkra för många år sen. Mycket fet måste jag säga! Har för mig att det satt Radius 18" på den då. Detta va nog 96-97 nån gång. Men som sagt, en av de fetaste M3or jag nånsin sett!

/Johan

Det är den, det sitter fortfarande Radius 18" på den men det byts nog mot några 18" Schnitzer för att få bilen komplett.

Och jag måste nog hålla med om att den är fet, jag har lovat mig själv att inte köpa fler M3 E36 men nu när jag av en ren tillfällighet sprang på denna så blir det svårt att låta bli. Bara ljudet är värt en årslön ;)
Ja jag förstår det :) Jag hade köpt den direkt om jag vore dig. Finns ju gott om M3or till salu men ingen som den och bara det gör det mycke roligare. Och den va nog nästan den enda gula M3a jag sett som jag tyckte va riktigt snygg i den färgen. Så den hade jag nog behållt ;)

/Johan

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Jag skulle gissa att ett pris runt 200k är rätt för den bilen. Den låter onekligen riktigt trevlig. Precis som en sån bil jag kunde tänka mig om jag inte hade min.

/Edvard
BMW CS # 4503
Länk
tja, är det någon som harnågra bilder på bilen i fråga??

MVH Richard
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
men Per, vad väntar du på, bara att handla ;) så kommer du upp sedan så ska vi se vad den går för :)

mvh
Anders

PCS #8050
BMWCS #4727
bmw320cab
Är det den i borås trakten.?
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Jag körde den där bilen år 2000, då den var till salu i Helsingborg. Dåvarande ägare berättade att han och en kompis hade den ihop och att de hade lagt ner i princip hur mycket som helst på bilen för att den skulle funka bra på bana. Därefter har den dock haft ett antal entusiastiska ägare och frågan är hur pass länge klarar bilen påfrestningen? Den har varit krockad innan ombyggnad, bara så du vet...

Jag fick istället min M3 trimmad av Köhler, vet att även min bil gick som ett skott, men problem uppstod, då bakaxeln inte pallar effekten, avgasvärdena går helt åt helvete så kolla allt sådant innan du köper. Räkna på vad du värderar kolfiberprylarna till och lägg sedan på 90.000 för en gul M3 så får du fram vad du bör betala :)

***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle***
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.