AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.173

vad kan va fel med min backspegel...

har en knapp som jag kan trycka på så att mina backspeglar fälls in mot sidorutan...smart grej men problemet är att när jag fäller tillbaka dem ut igen så fortsätter den högra spegeln förbi sin rätta position och vinklas ut mot huven......går ju att dra tillbaka manuellt men vore ju kul att få den att stanna i rätt läge......nån som har ett tips?
/jonas

Detta måste ju vara dagens i-landsproblem nr2. :)
sk
31
skogsi
E46 330i Touring -01
Exakt detta problem har nu uppstått på min E46 -01 vänstra spegel. Någon som vet hur man löser detta? Skall det inte finnas en spärr eller skall speglarna kunna gå så långt?

//Niklas
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Samma här, detta verkar bli ett återkommande fel på en del bilar?
Det är en E61 där backspegeln fortsätter ut mot huven när man fäller ut speglarna på nytt.
Det som är extra jobbigt är att spegeln vid varje start flyttar sig några grader även när man justerat den manuellt, så till slut får man gå ut och justera den på nytt osv osv...

Så om någon har en lösning på problemet så får ni gärna skriva hur man gör.

/Hammar
DM
3
DMats
530dA Touring -04
330XdA Tourung -03
320i Touring -98
Vet inte hur E46:ans backspegel ser ut inuti, orkar inte skruva ner den nu men för E39 så sitter en givare under kåpan under armen/hållaren för backspegel. Har samma problem på min E61 och BMW säger att "ändgivaren" är trasig. Har plockat ner så mycket det går med den kvar på bilen men hittar inte någon givare. Tror den sitter inne vid motorn som jag inte kommer åt.

Om man bara vill att backspegeln ska sitta rätt kan man göra på fäljande sätt.
-Fäll in backspeglaran med knappen inne i bilen.
-Be någan att trycka på knappen igen för att fälla ut dem, samtidigt sätter man upp handen för den som inte funger när den kommer till rätt läge.
-Nu sitter den stadigt utan att man måste ut och justera den hela tiden.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.