|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Livet är för kort för att köra diesel!!! | |
|
Jo, men man får väl typa om den. Finns en bild på en gul M3:a med kärra efter. Det var inte snyggt.:) ///M3 |
|
|
ok Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
På E30 M3 får min inte ha det enligt de böckerna som är med bilen i alla fall. Stog " Dragkrok får ej monteras på denna bil" i min M3 bok som fanns med den M3:a jag hade. Hur det är på E-36 har jag ingen aning om. Berbel |
|
|
Det står det i min bok med. Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
vet också att man inte får ha på m3 e30, skulle tro att det är likadant på alla generationers m3... ruskigt fult är det iaf... MVH Johan K |
|
Aldric |
Tycker inte det spelar nån roll vad lagen säger .. en M3 SKA man inte ha drag på .. End of Story lixom. "Citius, alius, fortius" MvH Dennis |
M3busen |
VEM FAN sätter drag på en M3:a... Vågar de inte dra ut den eller.... Alldeles för många som har de här bilarna för "söndagskörning" Jag säger som killen som blev stoppad i 200 sa...Den är bygd fö racing... Jag tror fortfarande man kan köpa "Gråsuger" om man vill dra släp. Ursäkta innlägget men jag blir galen när folk inte kan annvända bilar efter vad de är byggda. Varför stanna när man kan fortsätta... |
|
Varför skulle man inte kunna ha drag på? En M3 är en bruksbil med bra prestanda inte nån supersportbil. Jag kör min M3a ganska hårt, och jag har inte dragkrok på den även om jag gärna ha de haft det. Vore ju nice att kunna dra mina hojar till olika banor med M3an i stället för att låna nån rutten bil med dragkrok varjegång. |
|
|
Håller med Tommy, ett dolt drag på en fin och välskött M3:a är ju inget att skämmas över direkt. Det är ju som sagt ingen racebil vi pratar om. /Anders Länk |
|
|
Håller med Tommy ! Varför skulle man inte kunna ha dragkrok på en M3, det är ju en bil som vilken annan som helst. Jag skulle själv vilja ha det, men isåfall dolt/avtagbart. ///Foppa |
|
|
Med tanke på alla upprörda röster så skulle jag mycket väl kunna tänka mig att sätta drag på en M3:a. Allt enligt principen att retar det någon så är det bra... |
|
mr_xc99 |
bar inställning Jan-E |
mr_xc99 |
bra |
|
Tycker nog inte man ska ha drag på någon coupé eftersom dom är designade för att va snygga, och då passar inte en dragkrok vidare värst. Tycker alltså inte man ska ha drag på en slö Celica heller. Dolda drag är lite bättre, men inte mycket. /Erik |
|
|
Kuriosa kanske, men till M3 E36 har i alla fall inte BMW själva något drag att sälja. Torde innebära att den inte är godkänd för drag. Däremot finns det till alla M5:or, både E34 och E39 (har inte kollat E28). Inte heller till M3 E46, med ett undantag - håll i er nu.... !!!**** M3CSL går att förse med dragkrok! ****!!! BMW saluför en komplett sats, avtagbart, samma grejor som till alla E46 coupe. Teilenr 71 60 1 095 290. Man kan ju undra varför CSL:en får ha dragkrok, men inte den vanliga M3 E46..??? /// Gunnar E. |
|
|
Hmm, jag har en ganska cool bild på en M3 E30 med dragkrok (bakre kofångaren är avmonterad). Det sitter ett bilsläp på dragkroken och på bilsläpet står en annan, race-preppad M3 E30!! Har tyvärr ingenstans att lägga upp bilden.. / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
M3busen |
Mmmm.... Varför stanna när man kan fortsätta... |
|
gunnare: Ang. dragkrok på M3 CSL: Man måste ju ha med sig några extra uppsättningar däck och fälgar på banträffar så då passar dragkrok och släp utmärkt :) Jag såg för övrigt en M3 E46 med dragkrok här i Sverige för en tid sedan... /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Jag skulle gärna vilja ha en väl dold dragkrok på min med. Men man kan som sagt inte ens typa om bilen och få det godkänt så det är bara att lägga ner. Som sagt så länge draget är väl dolt så tycker jag inte det stör, det är ju inte så att M3:an är någon slags supersportbil. Den är ju bara aningen snabbare än en handfull nya bilar(Volvo, Saab, Audi osv....). Det som är fascinerande är ju att min M3:a är 11 år gammal och jag kör ändå ifrån många nya "vassa" bilar. Dessutom är det 100 gånger roligare att köra med sin bakhjulsdrift än alla de andra ihop. |
|
|
kuriosa: i jänkeland finns satser för att eftermontera drag på Porsche 993. Har inte letat efter några bilder/länkar, vilket säkert finns. Tycker att det låter helrätt, alltid retar det någon! :) mvh Anders PCS #8050 BMWCS #4727 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.