|
|
|
|---|---|
|
Hej Vart inne hos SBP för nån dag sen o de hade givetvis några saker o säga till om :-( Så jag måste byta den yttre spindelleden på höger sida.. Var inne o köpte en ny (Mekonomen Original ;-)). Hur byter man den? Måste man värma loss den gamla eller är det bara o knacka ut den o hur får man i den nya? Nån som bytt som har nått o tipsa om? :-) Sen hade juh bilen för hög CO-halt.. Är det bara o fylla på med K-sprit då o köra upp där igen o se glad ut? :-) Tack för tips o hjälp :-) En helt annan sak, Tara Reid är gudomligt vacker! | |
|
Haha.. Kom ju på hur förvirrad man är.. Ovan gäller för min E30 318 -89 så vet man det :-) En helt annan sak, Tara Reid är gudomligt vacker! |
|
|
spindelleden kan jag hjälpa dig med, fick byta själv på min f.d e30 på förra bes :) yttre spindelleden sitter pressad i länkarmen och du kan inte byta den själv (om du inte har riktiga pressdoningar) enklaste är om du tar loss länkarmen och går till en mekanisk verkstad eller en bilverkstad och ber dom trycka ut den gamla leden och i med den nya, tar max 10 minuter om ens det... för att lossa länkarmen så hissar du upp bilen, sen har du tre skruvar som skall lossas...1 i hjulspindeln, 1 i ena rambenet och 1 i balken som går under bilen...bara att lossa och sedan bryta på spindelleden! montering sker i omvänd ordning, utan brytandet :) CO-halten har jag tyvärr ingen aning om :( MVH Johan K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.