|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Jo.. Det gjorde det för mej men han sa att de brukar inte göra så eftersom man blir bunden ett år. Men hon sa ju inte det till mej när jag tecknade fösäkringen. Jag blev lusförbannad så ibland kan det hjälpa. | |
|
Har man inte skrivit på något så kan dom väl inte "binda" en? Kan ju vara vem som helst som vela jävlas o sagt mitt person nr på telefon... /// Nicke *Nyfrälst* Gud skapade först Jorden, sedan människorna och till sist BMW M5! |
|
| Muntligtavtal... Jag vet!! Det suger duktigt!! Men stå på dig om du ska byta... Det brukar löna sig. Jag fick ju dagen på mej att hitta en annan försäkring så sa han upp den. | |
|
Ringde och sa upp den idag, inga som helst problem...puuuh... /// Nicke *Nyfrälst* Gud skapade först Jorden, sedan människorna och till sist BMW M5! |
|
|
Det finns 2st av dom större bolagen man ska undvika, T-H och IF. Utan att gå in i detaljer då ett av skade ärendena ligger som tvistemål. Så rekomenderar jag att man aldrig annvänder sig av dom här 2st bolagen!! /Pelle |
|
|
Nike_Boy: Gött... E de mänskliga så föstår de nog att man vill byta till billigare bolag. Var ska du teckna ett nu?? Pelle Persson: Jag har för mej att det var dom som inte tar imot importbilar. Jag ringde o de sa nej till mej.. Tur det kanske.. =0) |
|
|
Nike_Boy: Gött... E de mänskliga så förstår de nog att man vill byta till billigare bolag. Var ska du teckna ett nu?? Pelle Persson: Jag har för mej att det var dom som inte tar imot importbilar. Jag ringde o de sa nej till mej.. Tur det kanske.. =0) |
|
|
Tecknade hos folksam idag istället, verkar mycket bättre (och billigare...) /// Nicke *Nyfrälst* Gud skapade först Jorden, sedan människorna och till sist BMW M5! |
|
|
Om man begär en skriftlig offert, kan dom då ändra premien tills man får den? Att hon säger ett pris på telefon sen så när jag får de skriftliga står det nått annat?? Bäst då att de faxar offerten! |
|
| Det e bara att stå på sig!! Ta reda på samma person o kläm henne. =0) | |
|
Efter att ha läst lite på forumet om premierna så ringde jag runt och kollade litet. Salusansvar skulle ha 5401:-/år för min 528iT -97B vilket kan jämföras med Orginalförsäkrings nuvarande premie på 8143:-/år. Jag gav dem chansen att räkna om men de vill tydligen inte ha mig som kund... Orginalförsäkring har If som ägare, och If ägs av Skandia... Få se nu, hur var det med Skandiapensionerna... |
|
| Jontemannen: Slipper du inte avgiften om du betalar med autogiro istället för att dom måste fakturera? | |
| Det e det dom tar betalt för.. 7,5& per gång som dom tar betalt i månaden. Helt sjukt! 1885 kr för att man delar upp betalningen i månaden på autogiro. Hon sa att det var banken som tar dom för de ska dra pengar på mitt konto. Skitsnack!! Det finns ju bolag som inte tar betalt men de är dyrare än orginalfösäkringen. Kan ju vara att dom har bakat in det i priset. Vem vet, kan va försäljningsknep.. | |
|
Personligen är jag mycket nöjd med If och de tillfällena jag var tvungen att utnyttja försäkringen. If har i mitt fall varit billigast och de har enligt min åsikt den bästa och mest omfattande skyddet av alla svenska försäkringsbolag. Tex: 1. Ingen självrisk vid vagnskada utomlands oavsett vem som varit vållande. 2. Vid reparationer överstigande 20k betalar de ut 20% av reparationskostnaden kontant till försäkringstagaren. /D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.