|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tänkte bara dela med mig av mina erfarenheter av BMW orginalförsäkring. Ringde runt och kollade försäkring på M5an innan jag köpte, BMW orginalförsäkring var helt klart billigast med 8918kr helf./helår. Nu är köpet klart och skulle ringa och ta försäkringen, då har dom dels höjt till strax över 12000kr och jag måste dessutom koda om nycklar, skaffa intyg på larminstallation och märka rutorna med regnr. Dom sa inte ett ord om detta trots jag frågade vid offerten! Dålig stil tycker jag, nu är den försäkrad hos Folksam istället för 10448kr och inget tjafs med larm och omkodade nycklar! /// Nicke Länk - Under utveckling, måste köras maximerat i 1024*768 | |
|
Hej! har för mig att om försäkringsbolaget ger dig ett pris så gäller det i 30 dagar, fast det kanske bara är över internet... /Cronor |
|
|
Tänker då inte ha min bil försäkrat i ett sånt där bluff företag! /// Nicke Länk - Under utveckling, måste köras maximerat i 1024*768 |
|
| Är det inte IF som ligger bakom BMW originalförs? | |
marre86 |
testa folksam |
|
Som det stod i inlägget blev det folksam istället, vekar mycket bättre. /// Nicke Länk - Under utveckling, måste köras maximerat i 1024*768 |
|
|
Riktigt dålig stil=("läs mellan raderna så vill dom inte ha dig o din bil försäkrade" mvh/trucker Länk Länk NY |
|
|
Precis, men då kan dom väl säga det istället, förstår att inte en M5 e34 är deras favvobil... /// Nicke Länk - Under utveckling, måste köras maximerat i 1024*768 |
|
|
Tänkte även passa på att varna andra för att lita på deras offerter! /// Nicke *Nyfrälst* Gud skapade först Jorden, sedan människorna och till sist BMW M5! |
|
|
Är det en privatimporterad bil du har köpt? (med tanke på kravet på märkta rutor och omkodning av nycklar och larm) Påtalade du i så fall detta när du begärde första offerten? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
En offert är som ett kontrakt. Det måste dom följa såvida du inte undanhållt någon information ang din bil till dom, tex att det är en import osv. När det gäller importerade bilar så verkar reglerna variera beroende på humör hos den man talar med för dagen på försäkringsbolaget. Jag har varit så förbannad så jag har haft lust att be flera av dom att dra åt h..vete när jag ringt runt och skulle försäkra min 525TDS Touring. Det har varit olika regler hela tiden!! Polarbear |
|
|
Johan: Just orginal försäkring(IF) sklijer inte på import/svensksålt i premiekostnad. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Fick förklaringen idag, den är import 97 och räknas då som svensksåld hos bl.a. Folksam. Hos Orginalförsäkring räknas en den som import hur länge den än må ha vart i sverige och därför de hårda kraven (som gör det betydligt dyrare att försäkra importbil...) Det "missade" dom vid offerten trots att dom fick reg.nr! Men som sagt, jag är hittils mycket nöjd med folksam och kommer undvika orginalförsäkring i största möjliga mån. /// Nicke *Nyfrälst* Gud skapade först Jorden, sedan människorna och till sist BMW M5! |
|
|
Måste nog göra en liten tvärtomgrej faktiskt. BMW Originalförsäkring (IF) var de som var lättast att tala med och få raka svar ifrån när det gällde fråga om försäkringen gällade även på banträffar (ej tävling). De gav rakt och positivt svar och faxade även över skriftligt och skrev in det speciellt på försäkringsbrevet att försäkringen gällde även vid bankörning (dock ej tävling eller träning inför tävling). De andra bolagen lämnade olika svar varje gång man ringde och ingen kunde lämna skriftligt. Nu står både BMW:n och bruksbilen försäkrade på IF. |
|
| Jag har själv oxå problem med dom.... Jag fick hem offertpappret ifrån IF BMWorginalförsäkring o på den stod det 10883kr i helf.helår. I månaden ska ju det bli 907kr men jag fick en räkning på 1064kr?? Ringde till dom och frågade o hon sa att det var en avgift på att man delbetalar årspremien i månaden istället + att jag fick betala lite för förförra månaden då jag fösäkrade den mitt i månaden. Okej sa jag men nu denna månaden såg jag att de hade tagit 1064kr igen!! Alltså betalar 12768kr om året, alltså 1885kr mer alltså i avgift eller nått.. JAg ska j-klar ringa igen o ta ytterligare en diskution med dom. | |
|
Jontemannen - inte för att försvara deras avgifter men så gör faktiskt flera andra bolag, dom vill väl ha sina pengar på en gång, annars får man betala extra... /// Nicke *Nyfrälst* Gud skapade först Jorden, sedan människorna och till sist BMW M5! |
|
| Jo men det värsta e ju att hon själv sa ju att med avgiften så kommer månadskostnaden ligga på 980kr. Men varför får jag då betala 1064kr?? | |
|
Ja då var det ju en annan sak, ritkigt dålig stil!! Kollat med andra bolag? /// Nicke *Nyfrälst* Gud skapade först Jorden, sedan människorna och till sist BMW M5! |
|
| Japp... Dessa var ju billigast just då.. Men man e ju bunden ett år nu. Så det e nog inte att tänka på att byta. Men därimot stå på mej om den prisuppgift hon sa till mej.Får iallafall ner den 73kr månaden.. =0) | |
|
Bunden till ett år??? Blir orolig nu, var lite panik så i fredags tog jag försäkringen hos bmw orginal ändå, ville ju inte ha den oförsäkrad över helgen. Har inte skrivit på något så nog borde de väl gå att byta? /// Nicke *Nyfrälst* Gud skapade först Jorden, sedan människorna och till sist BMW M5! |
|
|
Har du redan tecknat försäkringen måste du ställa av bilen eller sälja den för att avbytra mitt i en premieperiod. BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.