|
|
|
|---|---|
|
Yttertemmätaren visar -40 och andra knäppa värden, har sökt på detta men har bara hittat saker gällande 3 serien dvs att givaren ska sitta vid luftkanalen vid vänster dim ljus samt att det kan vara brott på kabeln eller lödning som är dålig,så långt är jag med men frågan är vart den lilla givaren sitter på 540 e39 -96... Någon som vet? Mvh Rickard I.P.S.C Skaraborg | |
|
Givaren sitter bakom/under höger dimljus (passagerarsidan). När den visar -40 så är det med all sannolikhet kabeln som har lossnat. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
1 kb tack...ska kika imorgon när jag vidgar luftvägarna på femfyranollan I.P.S.C Skaraborg |
|
Smiley© |
Jag trodde min kabel till givare hade lossnat oxå för tempen visade jämt på -37 grader. Det var nåt glapp i kabeln nere vid givaren. Jag hittade inte felet men efter att jag hade pulat lite där så funkade mätaren :-) |
|
Som någon sa så är det så att antingen kabel brott eller att det inte sitter någon givare. Kanske så har givaren gett upp. Om du byter givare och kabel är hel så kommer den att visa fortfarande -40. Då måste du köra bilen i ca 20 minuter utan att stänga av den och då kommer rätt värde. |
|
|
Problemet löst..glapp kontakt vid givaren..tackar för hjälpen. Mvh Rickard I.P.S.C Skaraborg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.