|
|
|
|---|---|
|
hej min polare sa att ja skulle satsa på 3M på högglansskygg och 3M på rubbingen skulle va det bästa, autoexperten som säljer de någon som vet ? ha läst att många kör med sonax ör det skillnad mellan domma sorterna ? tacksam för svar. vill ha det bästa | |
|
Jag gjorde faktiskt idag en lackbehandling på min Ådi med 3M finrubbing och Mekonomens polermaskin. Måste faktiskt säga att jag är ganska nöjd med resultatet. Det tog mig ca 2h att polera hela bilen. Normalt sett så kostar en profsbehandling från 1500 och uppåt. Mycket lättjobbat OM man inte vräker på förmycket. //Marin |
|
| ja ha köpt rusta polermaskin frågan är om den e bra | |
|
Är cleaner och rubbing samma sak? /Daniel |
|
|
Nej. Rubbing är grövre, den ska du vara väldigt försiktig med om du har en lack i hyfsat skick. På gamla bilar som inte blivit vaxade på många år kan rubbing dock göra underverk. Eller om du går och småputsar för hand fläckvis på finare lacker om inte cleanern rår på nån mindre repa etc. Dvs rubbing är absolut inget man maskinpolerar en 1 år gammal bil med, vilket man kan göra med cleaner, eller polish, som ska vara ännu lite finare. Gränsen mellan cleaner och polish är dock inte lika markant som till rubbing. Om det ens är är nån märkbar skillnad alls. |
|
|
Går rubbing genom klarlacken? Eller beror det på hur man använder den? Har en tio år gammal silvrig bil. Lacken är fräsch men där är mycket smårepor. Funderar på hur jag ska gå åt dem. Bland annat är det någon som dratt en nyckel typ en meter. Inte djupt. Syns inte på ett par meters avstånd men men. JAg är lite rädd att rubbingen gör att blankheten försvinner liksom. MVH Daniel tack på förhand |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
3Ms produkter är väldigt bra men dom kostar också ganska mycket, Finrubbingen "perfect it" kan man maskinpolera med ROTERANDE maskin INTE occilerande och få ett färdigt tokblankt resultat, används bla vid korrigeringar av en nylackad bil som att polera ihop klarlacksskarvar mm. Men det är inget för amatörer att hållas med. Jag använder den mest för att ta bort repor med, dvs punktinsatser. ///MVH Hasso Länk |
bzerk |
någon som testat att köra bort en klarlackskarv med sonax flytande rubbing eller behövs det grövre grejer som typ 3M perfect it, bilen i sig är ganska smårepig överallt. //Jerker |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.