AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
497

Från 3:a till 5:a

Visa användare
41
GlockmaisteR
540ia-96 bottsänkt%breed
har precis bytt bil från M3-94 till en störtskön glidare med potens Nämligen en sänkt 540ia -96 med 18" och det mesta i utrustning förutom tv&navi...F'N vá gött det är med automat på ett förklätt kraftverk.Pendlar mycket till och från jobbet ca 8 mil/dag och vägen dit är inte den jämnaste,så med M3:an så fick man nästan ha njurbälte då den var SKAPLIGT sänkt med styva fjädrar,dom senaste dagarna har färden varit mycket skonsammare mot kropp och bil..Är helnöjd med 5:an på flera sätt,dels att förbrukningen inte var så hög som jag misstänkte innan köpet"1.17/mil dom senaste 10 milen" sedan blir körning inte så aggresiv som med M bilen dvs..tycker dock att orginal avgassystemet är på tok för snällt,men det ska jag råda bot på imorgon då jag ska till polarens mack och snickra bort resonatorn och den ena fulslutburken...

ville bara dela lite nöje med er andra...mvh R

I.P.S.C Skaraborg
Ri
240
Richard V8
540iAM -00
Grattis till bytet, tror inte du ångrar dig :)
E39 540 är en väldigt trevlig bil, kolla tidigare tråd ang. ljudet.
Länk

Visa användare
41
GlockmaisteR
540ia-96 bottsänkt%breed
E39 540 känns väldigt bra då det drar underbart när man man har den extra tunga högerdojan på...sen blir nog mitt däck konto bra mkt billigare med antispinn...ifjol gick det åt 3 upsättningar bakdäck till M3:an (ca 500mil paret)

I.P.S.C Skaraborg
Ri
240
Richard V8
540iAM -00
Jo det är jättebra för bakdäcken med DSC, men jag tycker den går i för kraftigt när man drar på då tappar man drivet i ett par sek. innan det driver på igen.
Har klantat mig ett par ggr när man ska dra ifrån en bil och då blir man efter istället.

Visa användare
41
GlockmaisteR
540ia-96 bottsänkt%breed
har kännt av detta fenomen också att bilen inte svarar riktigt...har trott att det har haft något med automaten att göra men nu föll poletten ner ;=) har dåligt med erfarenheter när det gäller automat & asc...man lär sålänge man är vaken...

I.P.S.C Skaraborg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.