|
|
|
|---|---|
|
Har fått i uppdrag av min chef att köpa honom en Alpina! Kraven är: ca 150000kr så ny som möjligt och så få mil som möjligt!! Har ni någgot förslag!!! Har tittat lite på B8:or!!! | |
| Länk | |
|
Nja! Vilken modell som helst, men inte E36 sedan! Värdens fulaste BMW.. |
|
|
Sök på mobile, finns en fin coupe årsmodell 96, mil 12120, en 95 coupe med 10700 mil. vill man inte ha 3 serien så blir det svårt att få nyare än 90-91-92 för 150.000 färdig klar att köra i SE |
|
|
Köp en B10 Biturbo, bättre bil för de pengarna är svårt att hitta. Efersom Din chef verkar ha en begränsad budget så kanske han vill ha igen pengarna om några år och då är det definitivt ett bättre köp än till exempel B3 3,2 3,0 (undantag dock B8 trots "fulheten" du anger som skäl nog att inte inhandla). B10 V8 kan nog fås i både 4,0 4,6 i E34:an (kanske tveksamt att finna en 4,6:a E34 i skick som "duger"). B10 V8 E39 börjar ju krypa ner men att hitta en fin bil till de pengarna är nog inte realistiskt. Säg till Din chef att han bör lägga till lite för att få tag i en mitten nittiotal B12 Coupé 5,7............ Lycka till // Martin |
|
|
Köp en B10 Biturbo, bättre bil för de pengarna är svårt att hitta. Efersom Din chef verkar ha en begränsad budget så kanske han vill ha igen pengarna om några år och då är det definitivt ett bättre köp än till exempel B3 3,2 3,0 (undantag dock B8 trots "fulheten" du anger som skäl nog att inte inhandla). B10 V8 kan nog fås i både 4,0 4,6 i E34:an (kanske tveksamt att finna en 4,6:a E34 i skick som "duger"). B10 V8 E39 börjar ju krypa ner men att hitta en fin bil till de pengarna är nog inte realistiskt. Säg till Din chef att han bör lägga till lite för att få tag i en mitten nittiotal B12 Coupé 5,7............ Lycka till // Martin |
|
V12 LeMans |
"Lite" pengar till så : Länk De är väldigt sällan tillsalu , de få som finns . Men varför inte denna alpinagröne 4.6an Länk |
|
Den gröna bilen skulle jag akta mig för. Ordet Sonderumbau betyder säkerligen att bilen byggts om på ena eller andra sättet och då kan det vara svårt eller omöjligt att registrera den i Sverige. Betr. Biturbo så vet vi ju att dessa kan bli väldigt dyra i reparationer/underhåll. I synnerhet om detta är det minsta eftersatt. I mitt tycke, inget för en begränsad budget, snarare tvärt om - obegränsad budget. Men, mycket kraft för lite pengar! Bosse J. BMW CS 185 |
|
V12 LeMans |
Bosse J. : Om nu inte handlaren har noll koll på Alpina-bilar , och menar att det är en BMW som är ombyggd av Alpinafabriken . Hett tips är ju naturligtvis att kolla upp vid ett eventuellt köp, att bilen har Alpina-papper , = är en äkta Alpina . Men du kanske har rätt , den har varit till salu hos dem väldigt länge . |
|
Bosse J. Du slår nog huvudet på spiken rätt hårt när du säger obegränsad budget. Det är något man kan få erfara även på de riktigt underhållna bilarna för den delen också. De kräver sin service kan man lugnt säga. Men för att hålla sig till trådämnet så måste jag nog säga att din chef bör leta sig en fint underhållen E34 B10 4.0 eller om han har riktigt med tur en 4.6 men de kostar i regel 180 och uppåt för fina exemplar med låga mil. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Vill din chef ha en fin bil så tror det är väldigt svårt med en budget på 150.000 SEK klar att köra på gatan. be han öka till 180-230 så tror jag det finns stor chans att hitta något riktigt fint som kanske inte kommer att kosta en massa stålar för att få fin, men vad han än hittar så kan det kosta ;) |
|
|
Länk Kanske ngn som faller dig på läppen? / Joakim Silverpilen: Länk |
|
|
Tack för alla svar! blir nog en E46 330i i stället! bara sanna entusiaster ska kör bilar som alpina!!! det är han inte... |
|
|
Andreas, vad trist för honom. Tänk vad jan går miste om. O=K, han kanske håller sig till BMW i alla fall. Om så, Lycka Till Bosse J. Bosse J. BMW CS 185 |
|
|
Länk - denna modell kan jag rekommendera varmt! PeHå |
|
|
PeHå, det kan jag verkligen tänka mig! Men som sagt tidigare svårt att hitta fina exemplar av både 4.0 och 4.6an. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Det lär väl bli skapliga problem att hitta en e46 330 för 150000 också! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.