AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
816

E36 325/328 med m3 motorgodis är det möjligt ?

Simon_Olsson
Hej tänkte höra om det är mögjligt att skruva på tex m3 insug,grenrör mm på en 325 eller 328 e36 om inte vad krävs för att modda dom så dom passar eller kan man helt enkelt ta hela toppen från en m3 å skruva på ?? vore skoj. Jag funderar på att köpa en 325 eller 328 vilken är bäst att trimma ? eler är det samma grundmotor. Säg inte att jag skall köpa en m3 för det är lite skillnad på ägandekostnader på bilarn Tacksam för svar Mvh Simon
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Jag har nog gått i samma tankar som du. Varför inte köpa en 328 (bättre bromsar osv) med def motor och sedan klämma i en m3 3,2 motor i denna? det bör ju vara den enklaste lösningen och jag vet flera som gjort det och fått det igenom den årliga kontrollen utan att de upptäckte det på bilprovningen.
if
92
ifredda
E61 525d Touring LCI -07
Varför inte köpa en M3 direkt med allt färdigpaketerat, lär ju inte skilja så mkt på priset i slutändan ändå.
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Visst kan man ju göra det. Då får man ju den där fina försäkrings premien och vägskatten med.
ni
656
niklas g
BMW e30
BMW 525 touring -92
skatten lär det inte skilja på, men försäkringen blir ju dyrare !
if
92
ifredda
E61 525d Touring LCI -07
Men om försäkringsbolaget tittar under motorhuven på en moddad 325/328 så lär man ju ändå inte få några pengar......
Simon_Olsson
ja men en m3 är ju så J***A dyra i försäkring så det är helt ofattbart nästen 100 tusen om året som en riktig sport motocykel =/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.