|
|
|
|---|---|
cimmen* |
Kan en diffad axel från en 325i-87+ passa. Börjar bli trött på att bara spinna med ett hjul, och man vill ju inte svetsa i första taget. Cimmen C-Power |
|
Japp, bara att hänga dit. Borde vara stora klumpen på 323:an så de är nog rätt identiska. Alla e30 diffar passar på alla modeller av e30. Men de kan ha lite olika utväxling och storlek. |
|
kamber |
det stämmer, hade 325ans bakaxel på min gamla 318i -86.. så det ska gå! /Bujachaka....! |
|
Hur blir det med en 85mod 323i axel på en 85 325i? Vil du få bedre aks da? toppfart vil senkes? Hasta La Vista!! |
|
|
323i har 3,46:1, det fanns även på 325i den årsmodellen. Men det var nog vanligare med 3,73 eller 3,91 på 325i:n. Med 3,46 utväxling på en 325:a med 3,73 eller 3,91 som standard skulle accet bli sämre. Och du skulle få högre teoretisk toppfart. Men troligen blir den ganska oförändrad. Jag vet inte hur mycket en 325:a orkar med. |
|
|
Jag var och kollade på en amerikansk sida om e30 för ett tag sen. Där stog det att em 325 och en m3 drog jämt om man hade samma typ av bakaxel på dom. Men det kanske är skitsnack men det var effektkurvor som dom visade hur det var möjligt. /Peter |
|
|
Det var nog mumbojumbo från deras sida. 325:an skulle bli klart långsammare med samma utväxling som en M3:an har standard. Växellådan är ganska olika utväxlad. Däremot finns det det de som säger att en 325i manuell får lika bra acc om man monterar en 4,10 diff istället. Men jag har inte sett nåra klara bevis på det. De menar då att den något lägre utväxlingen (jämnfört med standrad) och 325:ans bredare effekt kurva jämnfört med M3:ans smalare och peakigare effekt kurva skall kompensera för den något lägre maxeffekten. 170 mot 193 Vikten på bilarna är ju i stort sett identisk. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.