|
|
|
|---|---|
|
jag har en tändspole med 6 st spolar i altså 6 sy utgångar. men det e bara 4 st stift i kontakten till den hur kan styra vilken som ska ha gnista. mvh jonas | |
|
Är väl en wastedspark spole? 3 signalstift o ett gemensamt och sen 3x2 utgångar. /Per |
|
|
okej.. hur blir det går det inte ha den till att köra 6 cyl motor då? mvh Jonas |
|
|
går alldeles utmärkt om du har ett styrsystem som funkar med wasted spark. /Per |
|
|
okej... det är ett DTA p8pro om du vet vad det e? jonas |
|
|
Gammal tråd! Men vi gör väl ett försök iallafall. Jag har en likadan spole som JonasJ bekriver i inlägg 1 och jag undrar vad det gemensamma stiftet är till för något? Vad skall kopplas på det stiftet? bild på spolenLänk Kan det vara så enkelt också att stiftet längst till vänster i kontakten på bild är till utgångarna längst till vänster på spolen?? |
|
|
Det gemensamma stiftet (4) är matningen till spolarna. |
|
|
Ser att du har en Ford! Kontakten på min spole är inte numrerad, om man tittar på spolen så som fotot är taget, är det den längst till höger då?? Skall det matas med vanlig 12 volt? |
|
|
Enklast och säkrast är att mäta dig fram till vilket stift matningen ska in på. Det är ju uppbyggt så att det ligger konstant +12 på spolarna, sen jordas den spole som ska skicka spänning till tändstiftet av Edis modulen i rätt ögonblick. Mät resistansen mellan stiften, resistansen mellan matningen och spole är halva resistansen mellan spole och spole. Då kan du lista ut vilken som är matningen....... vad ska du styra tändningen med? Själv så har jag MS&EDIS på bygget... Som skall provstartas i morgon, får se hur det går.... |
|
| Tändningen skall styras med Nira i3 och sen har jag tre tändmoduler(steg) emellan! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.