|
|
|
|---|---|
|
Hej har en bmw m3-94....den lutar bensin när jag startar den kall ibland...någon som har samma problem??vad kan det vara för fel?..tacksam för svar. mvh Manne | |
|
Näsan för nära tanken? :-) "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen Länk |
|
| kolla bensin slangarna bakom motorn, de brukar spricka | |
|
Instämmer med föregående talare! Jag har bytt slangarna som sitter mellan motorn och torpedväggen. Var tvungen att lyfta bort insuget för att komma åt. |
|
|
Otroligt vanligt och jag får en känsla av att man kan ställa klockan på 10 år och sedan är det verkligen dags. Bytte själv mina -99 och det blev perfekt efteråt. Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk Pappa till Beppe Morgan William |
|
|
Oki ska kolla slangarna...tack för tipset MVH Manne |
|
|
Var oxo tvungen byta dom slangarna i höstas. Dom har en vana att kunna torka ihop. Det var ett helvetes pillerjobb som jag ogärna gör om igen. Dagens tips är att du köper dig en vajer-mejsel innan du sätter igång för det är trångt nå så ini hevlete där nere :) Och Byt gärna både ingående + returen medans du ändå är där nere och rotar. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Hehehe....ok...känns som att jag ska köpa en vajermejsel innan jag sätter igång och mekar....tack en en gång för tipset...hissade upp bilen igår för att kolla vart bensinen droppade...det droppade från typ nån plugg vid tråget????..d är ju så jävla trångt så man ser ju ingenting typ:=(....går nå stag rätt över underrede framför det droppade det lite när man startar biljävun...... |
|
|
Jaha nu har man äntligen bytt slangarna...LITE trångt var det ju..inte nog med det dom första slangarna jag böt...håll typ 2KM..sen var det dags igen:=)...mycket tillfredställande..*inte*...så det var bara att börja om från början....men men nu är det bytt och m-3an rullar igen:=)...tack för hjälpen alla som skrivit...mycket bra sida... MVH Manne |
|
|
Alltid kul när det löser sig. Har precis kommit hem från en 4-hjulsinställning som gjorde en stans skillnad. Min toe in var nästan toe out tydligen, undra på att bilen kändes svajig i hög fart :) "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.